feeling hot hot HOT!

måndag 23 mars 2009 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia

sitter och vilar kroppen pa ett internetcafe och planerar narmsta veckan lite nogrannare och tankte att jag kunde slanga upp lite bilder och skriva en liten text medans jag gor det.

Kom till KL igar kvall efter en forvanadsvart lang resa fran Phi Phi till hit. Hoppade in i duschen sa fort jag anlant till mitt hostel mitt i smeten i Chinatown. Kopte mig en latt middag (sma kycklingspett doppade i jordnotssas.. yummi!) innan jag bar av till narmsta kopcenter for att kopa en ny kamera, jag kan namligen omojligt klara mig utan en under mina resterande veckor. Sa det fick bli en fortidig fodelsedagspresent till mig sjalv. Lyckades pruta ner priset pa en ganska ok kamera fran 2000kr till 1000kr med motivering "come on, im a poor backpacker..". Sa nu ska allt ta och uppdatera med lite bilder lite oftare!
Bilder har jag btw lagt upp nu, men har inte orkat sortera de sa de ligger huller om buller.. men om ni bara gar in pa fotoalbumet sa far ni iaf se lite bilder fran resans gang.
Innan jag bestamde mig for att det var laggdags sa strosade jag igenom chinatowns lilla bazaar/nattmarknad.. och jag har nog aldrig blivit sa pahoppad av forsaljare forut i hela mitt liv, och da har jag anda varit i turkiet tva gr..
Blev ganska skramd sa jag gick darifran tomhant.. Far shoppa loss innan jag aker hem istallet.

Hurtig som jag ar (norrmannens hurtighet har visst smittat av sig lite) sa var jag uppe tidigt imorse for att utforska staden. Och detta skulle jag gora, hade jag bestamt mig, genom att bojkotta transportmedel och promenera dit jag ville. Lattare sagt an gjort sa insag jag mitt riktigt dumma beslut efter ca 2h nar solen stod som hogst och jag redan hade forlorat ca 2l kroppsvatska.. envis som jag ar (eller snal kanske..) sa fortsatte jag bojkatte tag/buss/taxi, trots att det var ca 40grader i skuggan. Fick under min "lilla" promenad (som sammanlagt blivit ca 1,5mil skulle jag gissa) kopa nytt vatten 6gr tror jag. Som sagt: HOT! Fick se KLs beromda Twin Tower, maktigt! Dock har jag ju lyckats tajma sa view point ar stangt, just idag av alla dagar. Sa fick tyvarr inte chans att se utsikten fran tornet.
Har aven lyckats ga vilse i ett kopcenter, som enligt mig maste vara varldens storsta! Er som kanner till Haninge.. tank er Haninge C, fast 6 vaningar.. ocksa dar maktigt. och jag ar nastan glad att jag lever pa en tajt backpacker budget.. for hade jag varit rik sa hade jag nog spenderat X antal hundra tusen i dessa harliga affar. Gucci, Burberry, Prada, Hermes, Dior, Marc Jacobs.. Det kliade nastan i fingrarna, men fick bli en vanlig fonstershopping istallet. Efter att ha forsokt att hitta en viss affar i ca 30min, och insett att jag gatt vilse sa trostade jag mig istallet med den godaste hasselnotsglassen genom tiderna och en harlig kanel/chokladbulle.. inte illa pinkat det heller. Vem behover den nyaste kollektionen av gucci nar man kan fa mat? :)
Efter min lilla "shoppingtur" sa bar det av till Lake Garden, star park som ligger laaangt bort fran Twin Tower (vilket jag saklart inte insag foren jag var halvags). Var kanske inte direkt vart den kravande promenaden dit.. men jag fick en harlig vilostund under ett palmtrad iaf innan jag begav mig hemmat. Har nu tagit en break fran min sightseeing (its too damn hot outside) sa sitter har pa ett interncafe, men AC thank god, och ska val pysa ivag till Little India (annan mysig del av KL) och kopa mig dagens lunch/middag.

Imorrn aker jag tidigt over till Borneo. Dar kommer jag spendera nagra dagar i Kota Kinabalu, pa ons vastkust. Vill garna bestiga Mt. Kota Kinabalu (4000m o.h.) men det ar ganska dyrt sa kommer nog noja mig med Whiter Whater Rafting istallet, som jag missade att gora i Australien.. sa nu javlar blir det aka av! :)
Efter Kota Kinabalu aker jag norrut till Sandakan dar jag kommer aka in i djungeln och bo nagra dagar.. spannande! :) far bada i myggsprej varje dag bara..
Och efter det bar det av till Semporna pa ostkusten for att dyka vid en o som raknas som topp10 i varlden. LANGTAR!
Darifran ska jag pa nagot satt forsoka ta mig till Bali.. Kan handa att jag mellanlandar i Singapore en dag eller tva.. det aterstar att se.

Nu blev mitt lilla inlagg valdigt langt.. men sant hander ibland nar man ar lite skrivsugen :)
Glom inte att checka mina bilder! :)

KRAM

ps. btw.. mamma, tack for att du staller upp for mig, ater igen.. du gor mina aventyr kompletta. Massa karlek fran mig!

Annelie Cau Nicklasson