Nytt jobb och fjordar!

måndag 23 mars 2009 Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Eftersom hösten är här och gräset slutat växa så har mitt gräsröjarjobb blivit avslutat.
Jag behövde inte fundera länge på vad jag skulle göra istället. Jag slutade gräsjobbet på tisdagen, på fredagen blir jag uppringd av chefen för Puzzling World där jag sökt jobb tidigare men blivit nekad. De var desperata efter personal och eftersom de fått bra vibbar av mig så erbjöd de mig en plats trots att jag ska hem om en månad lite drygt.
Så jag jobbade min första dag idag, stod i kassan, torkade lite bord, hjälpte folk med lite pussel och hjärnknåp.
Puzzling World är ett ställe fyllt med illusioner och kluriga pussel, de har även en 1,5km lång labyrint som man kan gå omkring i.
Så där kommer jag förmodligen jobba tills jag åker hem.

Nu i helgen så har jag varit i Milford Sounds, Te Anau och Queenstown. Fick besök av Siiri från Sverige och vi hyrde bil och åkte ner och såg lite fjordar i Milford. Vi hade sån tur med vädret och fick en massa fina bilder.

Till skillnad mot Wild Foods Festival i Hokitika så hade Queenstown betydligt godare mat. Bl.a. Fergburger, mmm, maffiga dubbeldeckare med aioli och bbqsås och bacon. Ett måste om man hälsar på i Queenstown!!

Hörde att våren är på väg till Sverige, ser fram emot att komma hem. Det kommer bli en bra sommar.

Charlie Öhman
Senast aktiv - från Wanaka, Otago, Nya Zeeland