Laos is the shit! del 1

onsdag 1 april 2009 Bangkok, Thailand

Kapitel 1. PussParty at Bobby's.

Dom tankta 4-5 dagarna i Vang Vieng slutade med hela 10. Vi har haft turen att aterigen hanga med grabbarna grus fran nykoping samt 3 harliga och trevliga tjejer fran goteborg som killarna hade med i slap fran thailand. Vi motte ocksa upp Annika och hennes liga fran sthlm! Mysigt!

Under dessa 10 dagar har vi varvat mellan sjukdom, filmdagar och TUBING!
Tubing gar ut pa att glida i en stor badring langs med en flod dar de star laoter pa sidorna i sina barer och kastar ut rep och drar in en mot land. Dom riktigt morgonpigga kommer vid elva och sen ar festen igang tills de blir morkt runt sjutiden. Sen ar de efterfest inne i staaan.
Forutom att dricka laolaoshots, buckets och laobeer sa kan man ocksa roa sig med detta under dagen;

* Kasta sig i gungor och linbanor ut i vattnet. Gora snygga volter eller ett vanligt stjartplask, eller hur Fannie?

* Kora lagbudgetstilen; strunta i dom dyra ringarna och simma fran bar till bar. (bland andra vi) Och simma dar de ar som grundast och mest stromt som resulterar i sonderskrapad bakdel, eller hur Jenny?

* Aka pa den enorma rutschkanan nar de ar backsvart ute och nar den dessutom ar avstangd. Och ha ont i rumpan i flera dagar, eller hur Madde?

* Ha svart att sta pa bena och smycka sin kropp med rivsar och blamarken, stora som sma. Eller hur damer?

* Kissa pa nagon annans fot, eller hur Madde?

* Shotta shots spetsade med delikatesser som ormar och scorpioner. Eller hur tjejer?

* Brottas i lerbad och trycka ner sin systers huvud under ytan, eller hur Fannie?

* Spoa skiten ur nykopingspojkarna sa haaart tva ggr om, under en mkt kort tid, eller hur tjejer?

* Lara sig laoklapplekar fran sma, underbara laobarn!! Och sen fa dom att grata, eller hur Fannie?

* Aka rutschkana annu en gang. Med en san fart sa bikinin ryker och gar sonder! Eller hur Jenny B?

* Servera "den storsta carbonaran jag nagonsin sett" i floden bara sadar, eller hur Jenny?

* Gomma allas flipp flopp forsta kvallen pa ett jatte "fiffigt" stalle? Som resulterade i bara fotter i 14 dagar! Eller hur jeffa 1 och 2?

* "Pussa" inhemska forare, eller hur Madde?

I Vang Vieng sa bestamde jag mig for att ta de lugnt i ett par dagar. Eftersom jag ar den aldre i teamet och min kropp har slutat vaxa och i stallet borjat aldras, sa ar de bast att halla hart i dom fa hjarnceller man har kvar. Och under mina vilodagar passade jag ocksa pa att vara lite spysjuk! Mycket noje!!

Innan vi kom till VV sa blev vi tipsade om Nathaphone guesthouse och Bobby! Vilket bra val! 15 kip om dan vilket ar 15 svenska kr!! Mumma!
Bobby ar en laoangel! The one and only!
Han bodde och sov i guesthousets hall/vardagsrum/kontor. En natt nar jag gick forbi pa vagen utanfor huset sa hann jag inte ens ga forbi innan ljuset tandes och bobby tjoa; "miss, you live here". Hann skojar hela tiden, lanar vara ipods, skjutsar oss till sjukan mm.
Fick lite daligt samvete nar vi skulle ge oss av och lamnade vara rum, som mamma skulle sagt, som "bombnedslag". Bobby svimma nastan nar han gick in och sa "big problem, cleaning two days" . Men var lika glad anda, vilket lattar lite.

strax tillbaka med del 2!

Alexandra Öjefors
Senast aktiv - från Visby, Gotlands län, Sverige