so far so very very very good!

måndag 25 maj 2009 Magaluf, Balearerna, Spanien

Hej
här kommer en liten uppdatering från mig

dag1. Landade ganska sent, och blev incheckade på hotellet och fick en rundtur på skolan och en presentation av alla lärare. Efteråt blev det utgång och välkomstfest nere på barskolans egna bar Grabbarna Grus Beach Club. Kvällen var riktigt lyckad och slutade med nattbad men tyvärr oxå första rånoffret (inte jag thank god!).

dag2. Första morgonen vaknade min rumskompis Emelie upp med duschdraperiet som täcke... intressant, blev visst lite för mycket för för vissa.
Första skoldagen avklarades och det var riktigt jävla kul! Och då talar jag nog för oss alla i gruppen.. Fick lära oss vad det innebär att vara bartender bla och även blanda våra först a cocktails, en vidrig dry martini och en supergod cosmopolitan. Blev oxå en kortare flairing kurs där vi fick kunskaper i freepouring (hälla sprit utan mått). Vår lediga kväll spenderades på bargatan.. big surprise. Drog ihop ett gäng på 30pers och invaderade lilla baren E4an för lite happy hour och sedan vidare till GGBC åter igen. Kvällen innehöll massa (för många) drinkar och body shots på bardisken (inte jag.. jag lovar).. Grupp 3 nya motto efter denna kväll är: No limits! Och vi är tydligen den galnaste gruppen so far.

dag3. Sitter just nu på GGBC och äter lunch och checkar lite internet. Dagen började med en pigg Annelie som drog på en morgonpromenad innan skolan började kl12. Blev en två timmars flairing lektion med Philip och vi fick lära oss working flair. Och jag kan konstatera att jag har noll kordination i händerna..

thats about it.. vi hörs senare!

ciao from the cocktail paradise

Annelie Cau Nicklasson