Memorial weekend

onsdag 27 maj 2009 Boston, Massachusetts, USA

Jag var ledig fredag, lördag, söndag och måndag den här helgen eftersom det var Memorial Weekend och för att min värdfamilj var iväg på fortbollsturnering. Jag älskar långa helger! I fredags kom Linda till mig och vi åkte och köpte nya Ben & Jerry's och hade vår egen smakprovning. Linda sov över här till på lördagen då vi vaknade klockan 7 och åkte iväg mot skolan och sista lektionen på MassBay! Vårt föredrag om Alaska gick galant och jag lämnade in en uppsats där jag jämförde Boston med Karlstad. Vi åkte hem, duschade och bytte om och och styrde mot Belmont där vi var bjudna på födelsedagskalas! Caroline fyllde 20 så hennes värdfamilj hade grillat och haft sig. Mycket trevligt var det och kul att träffa lite nya människor :) Kvällen avslutades med att jag och Linda åkte hem till mig och åt upp resterna av glassen och sen hade vi ännu en sleepover hos mig.

På söndagen åkte vi in till Boston, vi var lata och orkade inte åka tunnelbana så fräna som vi är tog vi bilen. Jag rattade runt och hittade en superbra parkering i financial district. Ännu en gång visade jag Linda mina fantastiska fickparkeringskunskaper som jag fått äran att ärva av mamma :) Linda och jag hittade tillbaka till en mycket mysig restaurang där vi delade på quesadillas och en blåbärsmuffin. När vi kom hem tog vi en springtur och sen åkte vi och inhandlade kvällens middag: en ananas och en honungsmelon och sen intog vi soffan och kollade på film!

Måndag betydde alltså ledigt så vi åkte in till Boston igen och köpte träningsbyxor och sen köpte vi yoghurt och satte oss i parken och njöt i solen, uuunderbart! Sen skjutsade jag hem Linda och tog en kvällspromenad efter att ha ätit middag med min värdfamilj.

Väldigt ospännande helg men mycket uppskattad av en trött au pair. I helgen som kommer ska jag jobba natt, det har jag aldrig gjort förut och det är egentligen olagligt men vad gör man inte. Snart är det i alla fall semester! :D