Byten....

tisdag 9 juni 2009 Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Ciao!
Nu e vi antligen i Amsterdam.
Resan borjade med att vi fick byta platser pa planet for att satet framfor Maria va valdigt trasigt sa de plaserade oss vi nodutgangarna, gott med extra benutrymme :)
Vi landade pa Schippol igar klockan 21 och borjade med att ta en kaffe pa Starbucks (sa som alla mina resor brukar borja).
Sedan tog vi oss till ett Hostel som vi blivit ombokade till for att det vi bokat pa hade stangt igen. Det verkar vara helt ok har. Valdigt liitet och smalt. Husen har i Amsterdam ar byggda pa hojden stallet for pa bredden for man betala skatt for hur brett huset ar. Idag sag vi det smalaste huset och det ar 180 cm brett.
Idag borjade vi med att ata en klassisk hostelfukost bestaende av rostat vitt brod med margarin/sylt/jordnotssmor/choklad, caffe och juice. Sedan gav vi oss av med sparvagn till stationen dar vi gick med i en free tour. Dar gick vi runt och kollade pa intressanta platser i Amsterdam och fick hora en massa intressanta historier och berattelser av var guide som bara jobbat med det i 2 dagar och han var sa grymt duktig. Fran Kanada va han me sa det var latt att forsta allt han sa.
Framat eftermiddagen kopte vi lunch bestaende av morkt brad, notter, heineken och Maria kopte en hel ost som hon satt o tugga pa :) Den har utsokta luncen satt vi och att vid en av alla kanaler. Har for mig att det finns 160 km kanal i Amsterdam och guiden sa att varje ar fiskar de upp 20 000 cyklar ur kanalerna..E juh livsfarligt med kanaler utan staket for en som snubblar pa gatstenar i vanliga fall (an sa lange har jag inte trillat i)!
Det var allt for nu.

Puss och kram pa er!