I morgon gäller det!

söndag 14 juni 2009 Boston, Massachusetts, USA

Klockan är nio och jag har varit ute och sprungit och käkat frukost och pratat med mamma och pappa som precis satt sig i bilen och ska åka mot Stockholm och Arlanda för imorrn går deras plan mot New York! Jag ska träffa dem i NYC och så ska vi vara där tills på fredag då vi flyger vidare mot San Francisco! Där är vi till på tisdagkväll då vi flyger mot Boston och är här de sista dagarna innan de flyger hem igen den 27e juni. Det ska bli så himla roligt att se dem igen, så fruktansvärt overkligt! Det var drygt åtta månader sen vi sågs sist, totally crazy!

Här i familjen har barnen fått sommarlov men tro inte att de går hemma hela dagarna. Nej, de är på läger HELA sommaren! Den här veckan har det varit tennisläger så jag har jobbat ungefär som vanligt med min lediga tid under dagen. Jag kan även meddela att jag, Marie Andersson, har lärt Julia att cykla!! Så nu cyklar vi varje dag i princip :) Fränt är det. De kommer alltid komma ihåg mig som au pairen som lärde Julia att cykla.

Igår var jag och Katharina inne i Boston, vi hade tänkt strosa omkring lite och ta det lugnt men vi hade missat att det var pride festival så vi hamnade mitt inne i det, mycket konstigt folk finns det! Sen bestämde vi oss för att vara turister i Boston, vi åkte båt från Boston till Charlsetown och gick till Bunker Hill Monument och gick upp i det (295!! trappsteg). Sen gick (!) vi tillbaka till Boston och åkte hem till Katharina och åt ananas och flummade. Jag kommer inte se Katharina på ungefär två veckor och Linda kommer jag inte se förrän i slutet av juli för både hon och jag åker bort och missar varandra med typ en dag. Tråkigt är det, men vi får ta igen det senare i sommar :)

Nu måste jag ta tag i tvättning av kläder, städning av rum och bil och packning. Verkligen inte mina favoritsysslor, kanske därför jag sparade dem till sista stund.

[b]IMORRN KOMMER MAMMA OCH PAPPA![/b] Åh, vad jag har saknat dem och gud vad kul det ska bli att se dem igen :)

Bilder från förra helgen och denna helgen finns på htt://mariit.bilddagboken.se