Mer om vancouver

tisdag 16 juni 2009 Vancouver, British Columbia, Kanada

Hello gott folk!

Igår fick vi skjuts av Maleks mamma och pappa till ett stort köpcentrum, och vi som tycker att den nya IKEA är stort eller att gränby centrum är så grymt för att du hittar allt där hahaha. Nej, det jag såg igår var STORT!
Vi var inne i sportaffärer som stadium, märkesskor är billigt här, det jobbiga är att alla priser du ser i butikerna är exklusiv moms. Exempel: Jag köpte batterier igår till min kamera och det stog 12$ sen när vi kommer fram till kassan säger han 13.44$ för att priserna i butiken är exkl moms.

Vi åkte sedan från Surrey till downtown med skytrain och känt på big city life, jag säger bara WOW, så grymt! Staden är så stor, så många skyskrapor, stora gator, allt är så BIG.

Skytrain åker hela tiden du hinner blinka 3 gånger och ett nytt skytrain väntar på dig, det är något jag skulle vilja ha i Uppsala. Det kostar 5$ på dagarna och 2.5$ efter 18.00 och helger. Försöker man planka så är böterna 180$ det var flera st som åkte fast igår och det är poliser som kommer och gör kontroller.

Polis/Ambulans/Brandkår åker hela tiden på utryckningar, för att ungefär förstå hur ofta kan jag säga att lika mkt som det händer i Uppsala på 2 månader händer här i Vancouver på 1 vecka. Under tiden jag skrivit detta dagboksinlägg har det varit utryckningar 2 gånger.
Igår såg vi en gubbe köra full och han stannade vid en butik och gick ur bilen lite vingligt och sprit lukta det om honom.
Vi har grymt bra väder här i vancouver.

Idag ska vi dra och träffa några av deras chingiskompisar på stan vid 18.00 tiden, sen ska vi ut och festa.

Nick Mårtensson
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige