Big City Life

måndag 22 juni 2009 Vancouver, British Columbia, Kanada

I fredags bestämde vi oss för att hyra cyklar men inte vilka cyklar som helst utan tandemcyklar!
Vi cyklade genom stanley park med så grym utsikt

Sedan drog vi till Mongolian BBQ buffè och man fick mixa själv vad det skulle vara för kött vilka såser osv för 11$
Vi försökte så gott vi kunde för att göra en egen god recept, men alla misslyckades förutom Ali, kinesen som kunde göra den godaste mixen jag smakat, så jag snodde hans recept och gjorde precis likadan, sen ville alla ha likadan så alla gjorde en ny, när alla började bli mätta så sa kinesen att vi måste käka upp allt annars måste vi betala för det vi inte käkade upp
så vi blev helt paff,för vi hade såå mkt mat kvar, vad fan ska vi göra med maten?

När vi hade "käkat" klart allt, drog vi hem och bytte om sedan gick vi till en club som hette caprice, det var så mkt folk och så hög musik man blev ju nästan döv. Säkerheten här på klubbarna är så hög, ALLA visar Pass/Kanadensisk Idkort och alla blir kroppsvisiterade.
Väl inne på klubben köpte vi så klart Captain Morgan / Gingerale 3 st för 13$ och alla tyckte det var skitdyrt!

I lördags kom Maleks kompis Fredrik till stan och träffa oss och hans kompisar hade också kommit från Quebec så vi blev ett gäng som drog på bio.
Det var en helt annan känsla att kolla på bio här för bioduken var enorm och ljudet var så grymt bra!
Efter bio:t drog vi ner till stranden och festade på beachpartyt.

Igår var vi på Metrotown och handlade massor med saker, centrumet var lika stort som stora torget i Uppsala fast som ett centrum.
Efter all shopping orkade vi inte gå någonstans så vi bestämde oss för att grilla istället.

Nick Mårtensson
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige