Varmt, Varmt som fan!

lördag 27 juni 2009 Vancouver, British Columbia, Kanada

Som rubriken säger, vi har så jävla grymt väder här!
Idag ska vi samla alla grabbarna och dra till Ali för att grilla sen efter ska vi gå på bio.

I tisdags var vi och kollade på stora jeepar så snygga och så mäktiga att sitta i, 6 st fick plats i de. (http://www.edmunds.com/pictures/VEHICLE/2008/Ford/2008.ford.escape.20111312-396x249.jpg) Bensinen är inte dyr här enligt oss som kmr från Sverige. Kanadensarna klagar på att bensinen är dyr för att den ligger på 1.10 kanadensiska dollar = 7.7kr
Efter bilbutiken gick vi på tacobell och käkade en "extra hot" låda med massa olika tacogrejer i, ni ska få bild på det.
Här har de foodcourt i varje centrum, det är som i Kistacentrum där de har sittplatser i mitten och sen runt om har de olika restauranger tex KFC,Tacobell,Indianfood osv. det är skönt för då slipper man att alla tjaffsar om vart man själv vill äta.

I onsdags åkte Emanuel, han gick upp 5 för att komma härifrån i tid. Det var den första regniga dagen vi hade här så vi bestämde oss för att beställa hem pizza och kolla på film.

I Torsdags var vi i Gilford Mall och köpte skor, Aris vill ha skor härifrån Kanada så vi försökte ta bilder på skorna för att majla honom så att han kan välja men personalen blev lacka som fan och de tjaffsa om att de hade någon jävla policy o bla bla bla.
Sen fick vi höra en nyhet som chokade oss alla, att Michael Jackson hade dött. Jag och Josef satt och vila på en bänk medans de andra var inne i skobutiken, vi hörde då från radiot i centrumet "We gonna make a tribute for Michael Jackson today cause he died this morning at the age of 50" Jag och Josef titta direkt på varandra och fick ur oss samma ord "VA?!" Så vi gick fort som fan hem för att se ifall vi hört fel för vi ville inte tro på det först men det var tyvärr sant.

Igår Fredag var en händelserik dag.
Först på dagen åkte vi ner till downtown och träffade grabbarna Ali,Fredrik och Omar sen drog vi på en restaurang som serverar mat från Quebeq så jag tog deras specialitte pomfritz med ost,bacon och brunsås, de hade olika topings på pomfritzen. Smakade helt ok faktiskt.
Sen gick vi till Granville Island, det är en ö som man kan gå till genom en bro eller åka med småbåtar.
Vi åkte båt dit och gick genom bron tillbaka det var en grym dag.
BILDER på Granville Island:
1: http://farm1.static.flickr.com/138/336989379_7e4ed738d5.jpg?v=0

2: http://www.destination360.com/north-america/canada/images/s/canada-granville-island.jpg

3: http://image57.webshots.com/657/8/56/21/2845856210014809755qkdobe_ph.jpg

När vi väl kom fram så gick vi till stranden och solade, var en riktigt fin strand, på stranden fanns det volleybollplan och basketplan, allt var upptaget så vi gick och köpte slashpop istället, jävligt god. De hade en bar vid stranden med cirka 20 olika smaker slashpop. Vi tog ICE-TEA.

Imorgon ska vi gå över Capilano Sunpension bridge.
1: http://www.concierge.com/images/destinations/destinationguide/usa+canada/canada/vancouver/vancouver_022p.jpg
2: http://www.concierge.com/images/destinations/destinationguide/usa+canada/canada/vancouver/vancouver_022p.jpg

Bilder kommer in senare idag!

Nick Mårtensson
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige