Cape Cod och Hawaii !

onsdag 8 juli 2009 Eastham, Massachusetts, USA

Veckorna på Cape Cod har gått rätt fort och det har faktiskt varit ganska skönt, om än något långtråkigt. Första dagarna bestod mest av regn, vi gick på bio två dagar i rad och jag har snart läst ut två böcker. Tillslut kom solen fram och vi kunde gå ner till stranden och sola! Jag insåg att jag blivit gammal när det bara var barnen som badade och jag nöjde mig med att bara doppa fötterna. Men det var faktiskt iskallt! Det är Atlanten vi pratar om. Till min stora glädje kom Katharina i fredags och stannade till i söndags och underhöll mig :) Fredagkväll kollade vi på en halv film innan vi somnade och på lördagen packade vi väskan och åkte till en annan strand där vågorna var så stora att folk surfade, vi var mycket imponerade! Det var varmt och skönt och helt underbart! På lördagkväll (4th of July, USAs nationaldag eller något sånt) var det dags för hummermiddagen! Vi hade ju det runt Thanksgiving förra året och nu var det alltså dags igen och åååh vad gott det är! I love lobster! Katharina var lite freaked out dock eftersom hummern faktiskt hade varit levande förut... hmm...

När vi hade ätit klart tog jag och Katharina bilen till Provincetown! En stad som är känd för att det bor så många homosexuella där, och nog var det många! Vi visste inte riktigt vart vi skulle kolla och när vi ibland såg en snygg grabb så blev vi lika chockade varje gång när vi insåg att han höll sin pojkvän i handen. Ibland tyckte vi även att endel tjejer tittade lite väl länge på oss, mycket märklig upplevelse. Vi tittade i alla fall på lite fyverkerier och åt glass innan vi tog bilen och började åka hemåt. Glada som vi var satte vi på lite ABBA-låtar och sjöng för full hals med fönstrena nere och 'råkade' dra till oss en bil full med boys. Efter lite prat med dem sådär mitt i vägen kom vi fram till att vi skulle följa efter dem till en fest! Lyckliga över att äntligen ha hittat amerikanare att umgås med styrde vi in bilen i skogen och tillslut kom vi fram till ett hus där det stod maaassa bilar. Nice tänkte vi, en riktig fest! Vi gick in och möttes av ett rökmoln och jag tror verkligen inte att det var cigaretter de rökte... Vi stod och pratade med några trevliga tjejer och killar som tyckte att vi var mycket exotiska som kom från Sverige och Österrike. Efter 20 minuter kunde vi inte andas längre och ögonen sved så då bestämde vi oss för att åka. Vi stannade på stranden nära huset och träffade nån tjej som sa att hon sålde dammsugare och frågade om vi hade en tändare. Hon var inte riktigt klar i bollen. Slutsatsen av den här kvällen var alltså att AMERICANS LIKE CRACK!

Katharina åkte hem på söndagkväll efter lite glassätande och nu är jag alltså ensam tjej i 20-årsåldern på Cape Cod. Vi ska snart på bio igen och i eftermiddag ska jag återigen få uppleva Provincetown :)

Det bästa med den här veckan är ändå att jag och Emma har bestämt vad vi ska göra när vårt au pair år är slut och vi har en månad på oss att resa. Vi har nämligen bokat en vecka på HAWAII !!! Vi ska först åka till Waikiki Beach på Oahu och vara där i tre nätter, sen flyger vi vidare till Kaanapali Beach på Maui där vi är i ytterligare tre nätter innan vi åker till Boston igen. I LOVE IT! Hawaii liksom, hur många känner jag som har varit där? Typ ingen tror jag.

Familjen har även fått en ny au pair, Lena från Gällivare blir min ersättare och hon verkar supertrevlig så det känns skönt! Snart kommer jag hem :)