Dagarna i St Tropez

söndag 26 juli 2009 Saint-Tropez, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrike

Hade precis skrivit ett beskrivande inlägg, men internet här är allt utom fungerande.

Nu kommer en enklare version.

Vi tog tåget till St Raphael, och därifrån hyrde vi en liten fiat punto, den enda lediga bilen i hela stan.

Resan till St Tropez tog inte mindre än 2½ timme, trots att det bara är ca 2 mil dit. Snacka om köer...

Vi checkade in allt vårt bagage, och oss själva på ett supermysigt nästan hemligt hotell precis nere på den underbara stranden i St Tropez.

Det fanns bara 8 rum på hela hotellet, och det var verkligen en romantisk hideaway plats.

Vi spenderade den första dagen på stranden.
Sen gick min kamera sönder, då blev jag ledsen och på lite dåligt humör.

Halv åtta kom jag fram till att jag måste ha en kamera, så vi tog vår racerbil och körde som bilarna i F1 in till stan. Halvvägs in såg vi de sjuka köerna så Patrik vände om helt mitt på vägen, och körde sedan in på en liten väg, utan aning om vart vi skulle hamna. Affären stängde kl 8 så detta var vårt enda hopp.
Vi hann, och efter tre minuter i affären gick jag ut, 2000 kronor fattigare, och ägare till en röd liten sony kamera (läs: äcklig liten skitkamera som jag vill kasta i havet).

Vi åkte hem för att duscha och göra oss fina, sedan tillbaka in till stan. Vi åt middag på ett italienskt ställe, inte jättebra, sen köpte vi glass och spanade på alla båtar i hamnen. Att människor behöver ha sådana flytande palats är helt ofattbart. Den ena större och maffigare än den andra.

Dag 2 varvare vi stranden med poolen, och åt en udnerbar lunch på club aqua.
Vi listade också ut att det nog var svensk veckan, eftersom det hängde svenska flaggor lite varstans på stranden.

Vi åkte in stan även den kvällen, ch åt en supergod middag på en thairestaurang.
Chokladvårrullarna där var verkligen att dö fÖR!!! När vi kommer hem ska jag försöka göra likadana...

Vi ville sedan stanna en dag till i St Tropez, men det var helt omöjligt att hitta ett hotell en fredag i St Tropez, så vi styrde bilen mot St Raphael. Men Patrik hade hittat en skjorta kvällen innan, så innan vi åkte skulle han bara prova den.
Jag blev lämnad i bilen (parkerad mitt i en gata) ifall någon skulle komma.
Och med min sedvanliga tur kom farbror blå och såg inte så värst glad ut. Jag försökte få bileländet att röra sig framåt, men det var en mycket lustig bil. Lyckligtvis såg jag Patrik komma mot mig, så jag svängde in åt sidan, och sprang ut ur bilen och in på passagerarsidan igen.

Väl framme i St Raphael köpte vi tågbiljetter till Patriks favoritställe, och 1½ timme senare klev vi av på en mycket vacker perrong, nämligen den i Monte Carlo, Monaco!

Malin Rosenkvist
Senast aktiv - från Bryssel, Ixelles, Belgien