jävligt bra kod!

lördag 1 augusti 2009 Magaluf, Balearerna, Spanien

jag har faktiskt glömrt bort att jag har resdagbok...
eller, okej då.. jag är lat!

haha dags för en "liten" uppdatering då. För er som inte förstår så är jag kvar på Mallorca. Barskolan tog slut den 13juni och jag och några vänner flyttade in i en lägenhet ihop. Ett riktigt mysigt kollektiv, 6pers i en trea.. funkade kanoners (än idag så är vi en stor mysig familj).
Efter barskolan var det dags att söka jobb! Lättare sagt än gjort! Tack vare finanskrisen var det riktigt brist på turister.. och därmed brist på jobb oxå. Så oavsett hur mkt man försökte så var det samma sak.. "tyvärr behöver vi inget just nu, men kom tilbaka om några veckor". Så jag gav nästan upp hoppet, det gjorde vi nästan alla. Blev mest att man hade semester i några veckor. Prövade att sälja biljetter till en av de svenska nattklubbarna.. = det tråkigaste jag gjort och sa upp mig efter tre dagar. Ingen karriär i biljettsäljeriet..
När jag äntligen hade bestämt mig för att åka hem för ca4v sedan.. pengarna var nästan slut och jag var trött och rastlös på att göra samma sak varje dag.. Samma dag som jag hade tänkt att boka hembiljett så ringer de från en restaurant som ligger på stranden: Chili Lounge.. och de ber mig komma in på provjobb.. och abrakadabra så hade jag fått jobb och min hemresa fick skjutas upp 6v :)
Så de senaste 4veckorna har jag jobbat och slitit, men fan vad skönt att få göra ett och annat om dagarna. Tyvärr är det "bara" ett servitrisjobb, men när våran bartender inte jobbar dagtid så får det bli jag som går in och shakar lite cocktails :)
sen har jag fått veta den glada nyheten att jag blir gbg-student till hösten! Så kommer att åka hem om ca2v, och efter det har jag 2v på mig att ta mitt pick och pack och flytta till västkusten :)

till lite mindra roliga saker..
jag och resten av mallorca/spanien har tyvärr drabbats av terrorister. För er som inte sätt nyheterna de senaste dagarna så har terroristergruppen ETA varit på lite fyrverkerihumör, och anlagt en och annan bilbomb mot Civilgardets anläggningar runt om i spanien, en i fastlandet och tre st på Mallorca. En av dem en bilbomb, med två dödsoffer dessutom, smällde bara 400m från där jag bor och befann mig vid stunden. De hittade även en till bomb inte långt därifrån, och har även funnit flera på flygplatsen. Får hålla tummarna på att de inte bombar något mer.. trots att organisation firar 50års-jubileum denna vecka. Känns lite halvläskigt att man är mitt i smeten..
men man får försöka tänka på annat och helt enkelt njuta av mina två sista veckor här i värmen.. Snart blir det ju kalla och regniga västkusten..

saknar er där hemma, när jag kommer hem ska det ätas färskpotatis och svensk jordgubbstårta.. och drickas cosmopolitan, grasshoppers, mojitos, frozen margaritas, capirioskas, kinky amandas!

puss och massa kärlek

Annelie Cau Nicklasson