Fullt ös medvetslös!

tisdag 4 augusti 2009 Boston, Massachusetts, USA

Vart ska jag börja? Förra helgen hängde jag med Elin hela tiden. Lunch med Elin, fika med Elin, shopping med Elin, bio med Elin, poolparty med Elin. En Elinhelg helt enkelt! En kul sådan. Poolpartyt ägde rum söder om Boston i ett superfint område och vi träffade en massa amerikanare och fransmän, mycket lyckat!

Den här helgen har varit en Lindahelg. Och lite Katharina. Linda is back from her vacation in Sweden and I feel whole again! Shit vad skönt det var att träffa henne igen! Jag och Katharina var hemma hos Linda på fredagkväll och kollade på film. Sen åkte Katharina hem och jag sov kvar hos Linda. Vi gick upp tidigt för att vara Linda och bestämde oss för att vi ville besöka två nya stater i USA - New Hampshire och Maine. Därför tog vi min gröna fara och åkte dit. Riktigt fint var det precis vid vattnet alltihop och vi drack martini (Linda drack mest eftersom jag körde) och hade det allmänt bra! Hem, duscha och vidare för att träffa Katharina för middag och sen iväg till diverse platser utanför Boston där vi hämtade upp en grabb från Österrike och tre grabbar från Irland. Sjukt roliga människor som vi tog med oss till Katharinas våning för ölspel och uppträdanden av mig och Linda i form av 'Små grodorna'. Vi tog sen taxin till ett square (minns inte om det var Union eller Davis men det kan ju kvitta) in på en pub och jag var överlycklig för att komma in och kunde köpa drinkar och ha allmänt roligt utan att någon brydde sig om att jag inte var myndig! NICE :)

Sov hos Linda igen och var allmänt sega hela förmiddagen tills vi bestämde oss för att göra svenska pannkakor, då kan man ju inte bli annat än pigg! Dusch och fix innan vi åkte till Katharina för att kolla på film, sen åkte jag och Linda till Woburn och kollade på ännu en film på bio och käkade popcorn.

En galet lyckad helg som inte går att beskriva bättre än såhär. Nu har jag åkt på streptokocker och har feberfrossa som aldrig förr och ont i hela kroppen... mindre kul.

Det märks att vårt år i USA börjar gå mot sitt slut... Linda har sin biljett hem, likaså Katharina. Katharinas efterträdare kommer på fredag och Lindas om två veckor. Lena från Gällivare kommer hit om drygt en månad. Emma har bokat sin bussbiljett från Washington D.C till Boston och vi har även ansökt om flygresa hem - den 20 oktober flyger jag förhoppningsvis från Logan Airport och landar på Arlanda! Skönt men konstigt. Jag vet i alla fall att jag ska gå upp till mormor och fika upp allt svensk fikabröd hon har i huset och sen ska pappa få skjutsa mig på motorcykeln till farmor och fika upp allt hennes fikabröd också!