wwoof del 2

torsdag 6 augusti 2009 Mallorca, Balearerna, Spanien

Hejsan!
Nu har jag hittat en mer palitlig dator, sa nu ska jag forhoppningsvis skriva ett helt inlagg +)
Mitt wwoofande borjar lida mot sitt slut, har bara tva arbetsdagar kvar, och jag ser fram emot att aka vidare, aven fast jag borjar kanna mig ganska hemma och trivs battre och battre med min knasiga vardfamilj =p
Hittills har arbetet varit helt ok, aven fast det inte direkt har varit nagra storre utmaningar. Det har mest handlat om att klippa ogras (en gigantisk mangd ogras) samt flytta stenar. men jag har aven fat gjort lite estetiska jobb som att forma trad och buskar vilket varit roligt. Sedan i tisdags sa har jag aven fatt en arbetskamrat, en kille vid namn Brendan fran kalifornien, vi kommer bra overens vilket ar skont samt att arbetet gar lite fortare nar man ar tva samt har nagon att prata med.
Som tur var ar sa har jag aven gjort lite annat an att bara arbeta, totalt har jag haft fem lediga dagar sedan jag kom hit, och dessa har tillbringats pa flera olika stallen. Igar sa var jag uppe och vandra i bergen i vastra mallorca, otrolikt vackert och ode, svart att tro att det finns en sadan plats pa en san popular liten o. Har aven spendrat lite tid i Palma, och pa manga vackra strander pa ostkusten. Det ar ganska praktiskt att bo hos nagra som bor har, eftersom dom vet om alla bra stallen, och kan styra ivag en fran alla daliga =)
Pa sondag sa borjar aven fiestan har i Porreres (varje by har sin vecka av festligheter) tyvarr sa kommer jag bara se borjan, men det ar battre an ingenting.
Vadret ar ganska konstant 30-35 grader och solsken hela tiden. inte sa tokigt faktiskt =P
Hoppas allt ar bra dar hemma, sa hors vi snart.
//Tim

Timothy Murtagh