Keuka Lake och avsked

måndag 24 augusti 2009 Boston, Massachusetts, USA

Sen jag skrev sist har jag hunnit med att vara på semester i Keuka Lake, NY hos min värdpappas föräldrar. OH GOSH vilket hus de bor i! Det låg precis vid vattnet och de hade fyra båtar och en jetski som jag faktiskt var ute och åkte på några gånger. Carls mamma lagade underbar mat och vi hade sol hela veckan och jag gick på sköna promenader, riktigt härligt faktiskt. Dock är det alltid skönt att komma tillbaka till Winchester och sina vanliga rutiner och framförallt folk i sin egen ålder.

Förra helgen träffade jag, Linda och Katharina ännu fler irländare och följde med dem till ännu en pub, minst lika roligt som förra gången! När kvällen tog slut åkte jag och Linda hem till henne (en dyr taxiresa!) och sov där och följande dag tog vi det sådär lugnt och skönt, ansträngde oss inte mer än nödvändigt.

I veckan har jag haft världens skönaste schema. Barnen var på läger från 9 till 16.30 så jag har nästan blivit uttråkad! Linda och jag har varit på långa härliga kvällspromenader och diskuterat vår framtid, den ser bra ut!

I fredags slutade jag tidigt så jag åt middag för mig själv i lugn och ro och sen träffade jag Linda. Vi åkte och köpte en present till Katharina och sen gick vi på bio, vi såg The Timetravelers Wife - mycket förvirrande film! Sovmorgon på lördag och sen gjorde vi oss iordning för Katharinas goodbye get together. Jag och Linda hade som sagt köpt en present till henne, ett halsband. Katharina hade köpt tre armband, ett till oss var, där hon hade graverat in Boston och våra initialer. De var hemskt fina och vi blev hur glada som helst, nu kan vi inte glömma varandra :) Jag fick även ett jättefint halsband av Linda och Katharina eftersom det snart är min födelsedag så mycket smycken blev det! Vi drack lite vin och sen kom två av irländarna. Mycket trevlig kväll men ändå lite sorglig, Katharina åkte hem igår och jag vet inte riktigt när jag får se henne igen...

Igår åkte jag och Linda in till Boston med den nya au pairen i Lindas värdfamilj, vi var inte så jättepigga på att gå runt där så vi visade henne bara lite av staden och sen satte vi oss i parken och tog det lugnt. Linda åker hem på lördag... Så himla tråkigt! Tur att hon i alla fall bor i Sverige så att vi kan hälsa på varandra, vi har redan planerat in när hon ska komma till Karlstad!

I övermogon fyller jag år, glöm inte det! Jag fyller 21, dvs myndig här i USA. Lustigt att fylla myndig två gånger i sitt liv. Blir nog inga större utsvävningar utan bara lite tårta med min värdfamilj och sen träffar jag säkert Linda. På fredag hade vi tänkt gå ut men pga jobb och flygresor till Sverige så hoppar vi över det, får ta igen det när vi träffas hemma igen.