Grym rolig stad, men inte för länge!

fredag 31 juli 2009 Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna

Vi bilade ner till Amsterdam, tog 15 saftiga timmar men det var värt det till slut!

När vi väl körde in i Amsterdam kändes allt som en labyrint, det var jävligt svårt att hitta fram till hotellet, och GPS:en bara snurrade runt på kartan, den fattade ingenting haha! Vi frågade oss fram.

Hotellet, sunkigt så in i helvete!
Vi fick först ett smutsigt rum så vi var tvugna att gå ner och be om ett nytt, så vi skulle få lite högre upp denna gång, utan hiss och ungefär 3000 tusen trappsteg kändes det som.
Vi betalade 1000kr / natten, men vi vande oss till slut.

Vi kom dit av ren slump under PRIDE-festivalen, det var så grymt roligt och bögarna kan verkligen festa skiten ur staden, och de har BRA musiksmak HOUSE!
Det var så kul alla glada skuttar runt med sina pride-flaggor.

På nätterna hade de grym nattliv och stora nattklubbar,synd bara att alla affärer och restauranger stängde vid 01.00.
Då fick vi fortsätta på klubbarna och dricka BAVARIA, bland de godaste ölen jag smakat!
Maten där nere var så god och du kunde få precis vad du kände för mellan 08.00 - 01.00.
Vi var även på museum, de har 400 st har jag för mig i Amsterdam, om precis vad som helst allt från kondomer till gamla skepp. Vi var inne på tortyr-museet och kända vaxdockorna.

[u][b]Egna tankar[/b][/u]
Amsterdam är en grymt rolig stad med massor av saker att göra, avslappnat är det och en väldigt gammal stad.
Spännande stad men inte mer än 10 dagar för min del.

[b]Resans Poäng 8/10[/b]

Nick Mårtensson