dag 4

onsdag 2 september 2009 Estellencs, Balearerna, Spanien

framme i estella eller vad det heter, idag blev det ytterligare 2.5 mil, imorgon blir det nog 3 mil.

sov j´vligt bra inatt vilket var valdigt nodvandigt, har lite ont i nacken, men det ar bara muskulart sa det gar val over. de jag vandrar med en tysk och en svensk har lite problem med deras knan, manga verkar ha det... sjalv sa ar det lugnt, lite trott i musklerna men inge farligt. jag antar att man ar ratt van vi att sta och ga mycket eftersom man brukar ga ca 1 mil pa jobbet varje dag och sta mer eller mindre i 8-9 timmar.

borjar fa ett skavsar under foten, sa jag tror jag ska ga i kangorna i morgon, om det funkar sa vore det bra, blir ryggsacken lite lattare ocksà.

idag borde min avskedsansokan kommit fram. hoppas det iaf har inte hort nagot fran dem, fast de skulle hora av sig om hur det blev med mina timmar. men jag bryr mig val egentligen inte.

ska laga mat tillsammans igen ikv´ll det ar ratt schysst. blir ofta ratt billigt. boendet kostar oftast kring 5-8 euro sa det man lever ratt billigt. man koper nagon baugett och gor en macka som man har till lunch sedan kakar man som huvudmaltiden nagon gang pa kvallen. sa jag spenderar val runt 20- 30 per dag. sa hittils har det varit en billig resa.

//thomas

Thomas Amren