Eleven down, one to go...

onsdag 2 september 2009 Boston, Massachusetts, USA

2 september betyder att det är precis en månad kvar till min sista arbetsdag som au pair i USA. Känns som jag tjatar om det varje gång jag skriver men jag tror inte att någon som inte jobbat som au pair i ett år förstår hur fruktansvärt skönt det är att se ljuset i tunneln! Jag har älskat varje sekund i USA men nu är jag redo för Sverige och nya äventyr!

Men som sagt, först är det den sista månaden som ska tas itu med och jag ser fram emot det, hösten närmar sig sakta men säkert och de som varit i New England under hösten vet att det är den vackraste årstiden här. Det har smygstartats lite med kataloger i posten om Halloweenkostymer och på vissa ställen kan man redan köpa Halloweengodis men det här året kommer jag inte vara här när alla barn knackar på dörren och säger trick or treat! I år ska jag vara i Karlstad och min reskompis Emma kommer vara hemma hos mig. Yes, vi har redan planerat in det!

I förrgår tog jag med mig Julia och Cole in till Boston, vi strosade omkring i parkerna, de lekte i lekparken, vi åkte i svanbåtarna och vi käkade lunch i gräset :) Mycket trevlig dag! Igår åkte vi till Carls jobb och åt lunch där innan vi åkte vidare till Stone Zoo, även det mycket trevligt. Igårkväll åkte Sharon och Julia iväg på en liten minisemester och kommer tillbaka imorrnkväll så jag jobbar i princip ingenting vilket är ganska skönt efter två 12-timmarsdagar i rad.

Linda åkte hem i lördags, jag följde med in till flygplatsen och tittade på när hon gick genom säkerhetskontrollen. Verkligen tråkigt att mina allra bästa vänner här har åkt hem men det är ju min tur snart. Jag vet dessutom att jag kommer träffa Linda mycket i framtiden och vi håller som bäst på att planera in en resa till Katharina i Österrike i december, jag hoppas verkligen att det blir av!

På lördag ska jag träffa Elin och Caroline och åka till Natick Mall, lite shopping står på schemat! Jag ska även försöka hitta en resväska som jag kan packa ner mina saker i. Dags att börja tänka lite på sånt för om två veckor måste jag flytta ut ur mitt rum och in i ett av gästrummen för den nya au pairen kommer hit. CRAZY! Ska bli kul att träffa henne, hon verkar hemskt bra :) Så nu ska jag njuta av mina sista två veckor som ensam au pair och krama lite extra på mina barn för snart är de inte mina längre...