dag 8

lördag 5 september 2009 Estellencs, Balearerna, Spanien

tja

gatt fardigt for idag, idag blev de 3 mil, jag tror om jag har raknat ratt att vi ar uppe i 18 mil totalt... igar sa var vi ute och at tapas, gick runt till olika barer och ater en liten ratt och sa gar man vidare till nasta.... lite speciellt men helt ok, en ur "varat" gang eller vad man ska saga som vi har skapat lamnade oss igar han var tvungen att aka hem till barcelona.

lite trakigt, schysst kille han har fungerat som varan tolk men man kan prata med mer an bara sprak, idag gick vi lite fel och fick fraga om vagen men de kunde ju saklart ingen engelska. men det gick bra iaf, men jag ar inte orolig nar jag gar vilse, i borjan av resan fick jag hora att en blind man kan ta sig till santiago sa da ska jag fan inte vara samre...

det blev inga kottbullar i forrgar... slaktarn hade bara oppet pa morgonen. idag vete fan om vi lagar nagon mat eller om vi bara tar och gar och kakar pilgrimsmeny nagonstans,

blev lite orolig nar jag laste mattes kommentar pa forra inlagget, jag hoppas att brevet kommer fram i tid. sa det inte forsvinner. funderar pa att maila jobbet men da maste jag fa reda pa email till dem pa jobbet.... ska forska lite i det dara...

har inte hort nagot fran dem an sa lange.... efter i morgon sa har vi vandrat en fjardel av st´rackan det kanns val ratt bra, har hort att det kommer bli mer och mer folk langs med vagen nar vi borjar narma oss santiago... vete fan om jag ar sa fortjust i det... man vill ju vara lite for sig sjalv. igar gick jag i tva timmer med holly, en av tjejerna ur ganget sedan resten av dagen sjalv... idag har jag gatt med stefan (tysk) och johannes (svensk) men man behover fa vandra sjalv nagon dag for att rensa huvudet.

borjade tanke pa var gaforfest... vi haller fan ratt bra tempo pa den trots alla ol pauser... igar gick jag ratt snabbt och var forst till albergeu (vandrarhemen for pilgrimer) och da gick jag 3 mil pa ca 6 timmar inklusiva lunch... ska v´l sluta skriva nu annars kommer val matte klaga pa att det blir for mycket att lasa

Thomas Amren
Senast aktiv - från Santiago de Compostela, Galicien, Spanien