tappar rakningen

tisdag 8 september 2009 Burgos, Kastilien och León, Spanien

hej.

jag har totalt tappat rakningen pa hur langt vi har gatt och hur manga dagar... jag tror dock att vi har gatt ca 23 mil nu. vet inte sakert.

igar var det en ratt trakig dag. forst nar jag gick sa gick jag forbi en by dar det fanns ett cafe for jag tyckte det var for tidigt for frukost. sedsan var de stangt i de byar jag kom till. vid 10 snaret hittade jag en liten kiosk som salde glass och chips... sa en daim och en 25 g pase chips blev min frukost.

sedan nar vi val kom fram till orten dar vi skulle sova sa hade de nagon form av byfest pa torget. karuseller, musik och alla samlades pa troget, grillade pa gatan m.m. en riktigt fest med andra ord... och det ar val trevligt for dem... men nar de stanger varenda affar och restaurang i hela byn nar man ar hungrig sa ar det mindre skoj... sedan hittade vi en restaurang som hade oppet. fick sova helt ok. vi oppnade ett fonster pa albergeut sa det blev lite svalt.

idag gick det helt ok men mina kangor hade stelnat till lite sa jag bytta till sandalerna, men jag borjar fa valdigt mycket blasor pa fotterna nu.... men resten av kroppen funkar bra.

imorgon ska vi till burgos, jag och stefan har planer pa att bo pa ett hostel och kanske ga ut och ta en ol och sova ut... lite som en vilodag... far se om det blir sa.

hade gott/thomas

Thomas Amren