Racheal, KJ , Kate och jag
Racheal, KJ , Kate och jag

Lyckad dag

söndag 13 september 2009 Nairobi, Kenya

åIgår var jag, Kate och det amerikanska paret i Nairobis nationalpark och gick vandringssafari. Där fick vi tillfälle att klappa geoparderna och noshörningen, det var verkligen häftigt! Synd bara att jag inte kan lägga upp några bilder. Efter det gick vi och åt på en restaurang för att sedan besöka djurbarnhemmet där vi fick mata aporna. Hade en helt underbar dag med trevligt sällskap.

Förresten: är det insekternas dag idag eller? Har knappt sett en enda insekt de senaste två veckorna och det första jag ser när hag slår upp ögonen är en enorm skalbagge i taket. Efter det får jag syn på en spindel på toaletten, vilket gör mig tviungen till att väcka stackars Kate som får ta hand om den. När jag sedan går ner på gården för att tvätta sitter det en ENORM spindel i tvätthinken. Jag kan ju säga att jag ännu inte har tvättat..

Imorrn ska jag till kvinnokliniken och kolla läget, får se hur jag trivs där. I torsdes, Kates första dag där, fick hon vara med under en förlossning och till och med ta emot bebisen. Inte dåligt! Hon berättade för mig att de tog emot bibisen i tidningspapper (!).

Nu sitter Kate och jag på ett Internetcafe, har precis ätit hamburgare med pommes (pommesen här är fantastiska. Om inte för annat så åk hit för pommesens skull) och är jättemätta. Ska in till stan sedan för att kolla lite safaripriser.

Idag har jag på mig shorts. Man ska tydligen inte ha på sig det här (ingen, jag menar INGEN har det). utom jag då. Jag visste väl inte att man inte fick visa benen. Aja, jag har på mig det iaf. Det är ju så j-vla varmt! Dessutom har jag nästan bara med mig shorts. Skumma blickar får man dock.

Nog för denna gången! Ciao!

Anna Deltinger
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige