leon

torsdag 17 september 2009 Burgos, Kastilien och León, Spanien

tja

idag har aterforenats med lite folk som jag har legat bakom dels eftersom jag var sjuk en dag och att jag inte har gatt lika langt som de.

det var behovligt. i den "grupp" som har hallit samma tempo som jag bestar mest av aldre folk... de verkar ha ofantligt svart att anpassa sig efter nagon annan. de ska bara ha de pa sitt vis... det ar nagra jag stor mig riktigt mycket pa... en grupp fransoser aroganta, sjalviska idioter. normalt sa staller man sin vaska i led utanfor albergeut tills de oppnar... som en ko, nagon dag sedan sa var jag forst. men fransmannen sket i det och forsokte tranga sig och da sa jag at dem att de far vanta pa sin tur (ok vi svenskar ar kanske varldsbast pa att koa men iaf) da har de mage att bli upprorda och havdar att alla har tid och att det inte ar nagon bradska... men de kunde inte vanta sjalv. dessutom sa hade jag latit 2 amerikaner ga fore mig for de var sjuka (ocksa magsjuka) sa det skulle kunna snabbt komma in och fa lagga sig. men det brydde sig inte heller fransmannen om... nagon borde kora upp en baugett i roven pa dem och sparka dem tillbaka till frankrike.

idioter. har traffat en religösdåre ocksa, de gjorde mig inte heller pa battre humor, jag behover inte nagon som berattar for mig att mitt synsatt ar fel, bara for att det inte helt overensstammer med hans... en aldre herre, som verkade leta efter nagon form av andlig upplevelse. ratt inteligent, men inteligens ar helt bortkastad pa trangsynta manniskor, han markte inte ens nar han borjade saga emot sig sjalv.

som sagt maste borja oka distanserna jag gar varje dag for att komma bort fran denna "dagsgrupp". helt fel energi i den for mig. manga verkar tycka att det ar sa himla speciella for att de gar caminon... och nagon holl pa att skriva en bok, och enligt alla sa var han sa himla intressant bara for att han skrev en bok om caminon... pratade lite med honom... lite for sjalvgod for att vara intressant. varfor blir nagon helt plotsligt intressant for att han "skriver en bok"? valdigt manga har skrivier dagbok sa aven jag, mest for att bearbeta saker och ting man upplever (ett tips patte gav mig nar man reser sjalv) sa da ar val alla lika intressanta? de skriver alla bocker?

de senaste dagarna har jag trafat massa idioter och det ar forsta gangen jag stotter pa det pa caminon.

jag tror aven att caminon kommer att forsvinna. jag tror inte alls jag har samma upplevelser som emil hade anr han gick den for nagra ar sedan... det kanns som om det redan borjar bli en "turistgrej" att gora. och kanske blir som det blivit i are. are har tappat lite av sin sjal de senaste 5 aren eftersom allting ska vara som i en storstad... samma vag kommer nog caminon att ga tror jag... tyvarr. man ser redan spar efter folk som slanger skrap langs vandringslederan...

nar man hittar nagot speciellt, skriv inga bocker om det, blogga inte om det, ga inte ut i are idag eller nagon annan typ av masskommunikation och beratta det. hall det for dig sjalv, dela det med dina vanner... locals only! blir det for mycket folk sa kommer saker att tappa sin sjal.

/thomas

Thomas Amren