Liten elräkning?
Liten elräkning?

Finally...

torsdag 17 september 2009 Las Vegas, Las Vegas, Nevada, USA

Hej allihopa därhemma. Efter många om ech men har vi äntligen fått fixat strömadaptern så att laptopen går att ladda...
Lite svårt att skriva nåt utan batteri, men nu e vi i alla fall på banan...

Flygturen gick bra, men var lång. Sista flyget från Chicago till L.A. var riktigt segt. Framme på LAX så letade vi upp en taxi och bad honom köra oss till nåt billigt hotell som låg nära flygplatsen (eftersom vi skulle hämta upp hyrbilen dagen efter). Idioten fattade ju inte vad vi ville utan frågade typ fem gånger vilket hotell vi skulle till... :-( Till slut så blev det bara: "jaja här blir väl bra..." och vi stannade på ett Mariott-hotell. Gick in och frågade om de hade några rum, och det hade de men vi tyckte priset på 110$ var lit dyrt för att sova en natt så vi gick vidare... Smart drag eftersom nästa hotell skulle ha 120$... Men vi kände att vi var lite för trötta för att ta oss någon annan stans så vi tog det ändå. Uppe på rummet förstod vi varför hotellet hette Embassy suites, de hade inga vanliga dubbelrum utan bara sviter. Så där stod vi med ett sovrum, badrum, vardagsrum och en liten kökshörna. Inte direkt så att vi utnyttjade det rummet till fullo kan man säga. Rakt i säng och sova var det bara.

Upp nästa dag alldeles för tidigt, eftersom hyrbilen var bokad först kl. 11 men ner och käka frukost, upp och duscha och så var klockan 9... Oj då fortfarande en stund kvar... Vi gick ut en sväng och frågade om vår biluthyrning kanske låg i närheten av hotellet, och det gjorde den, bara typ fyra kvarter bort. Vi tog en promenad dit bort och tänkte att vi kan ju kolla om vi kan få bilen lite tidigare. Efter lite köande på biluthyrningen så fick vi hämtat ut bilen och åkte tillbaka till hotellet för att hämta grejerna och checka ut.
Fick en vägbeskrivning till närmaste Best Buy och tog oss dit för att kolla efter en GPS. Fick köpt en schysst till ett ganska bra pris och vi gav oss iväg. Tur att vi stannade och köpte den konstaterade vi snart, eftersom det var fan inte lätt bara att hitta ut ur denna stad (lite större än GBG kan man säga).

Nu var vi i alla fall på vär och resan till Vegas tog ca fyra timmar... Framme i vegas lämnade vi in bilen på Valet-parkeringen och gick in för att checka in. Fick vårat rum på 19:e våningen och slänge in väskorna. Ner på casinot och kolla läget... Jävlar vad med folk och spelautomater, pokermaskiner, brädspel, roulette, restauranger m.m. Sitter man och spelar så e ju spriten och ölen gratis (man får dricksa servitrisen lite bara) och det kan nog gå riktigt snett om man inte passar sig. Det går fort att nå stadiet där man inte ska spela mer egentligen men ändå fortsätter... ;-)

På tisdagen gav vi oss iväg till Desert Pines golfbana och gick en runda golf där. Kul när vi kom dit dock, eftersom de tydligen har dresscode så får man inte spela i vanlig t-shirt utan man måste ha krage på tröjan... Kul, då får vi köpa nån billig tröja tänkte vi. Och den billigaste var en piké med golfklubbens logo på, för den lilla nätta summan av 60$ + skatt... Men vad ska vi göra då? Köpte den och tva paket bollar var och gav oss ut på banan. Första utslaget lyckades vi båda ungefär lika bra med... Katastrof... Men bara att köra vidare och sdean gick det bättre. banan var riktigt fin och i bättre skick än vad man kan tro med tanke på att den ligger i öknen. Kan inte vara helt lätt att hålla den så grön och fräsch med tanke på värmen.
Varmt så in i bänken var det och det gällde att maxa golfbilen varje gång vi skulle framåt så att det fläktade lite... Tror att vi drack ca 4-5 liter vatten i var under rundan. Viktigt att man slog Robin med ett helt slag på hela rundan med ;-)

På onsdagen så åkte vi iväg till ett Ihop och käkade blueberry pancakes til frukost. Sedan vidare till Las Vegas Outlet center för att kolla om vi hittade nåt skoj. Tog en stund att traska runt genom alla butiker, men jag fick köpt ett par jeans och Robin hittade en skjorta i Sean John affären. Efter detta bar det av till hotellet för lite öl och klädbyte.
Sedan gick vi upp till Hard Rock Cafe på strippen och käkade lite mat. När vi gick därifrån kunde vi knappt gå uprätta nån av oss så mätta vi var.
Tillbaka till hotellet och lite mer öl på rummet innan vi gick ner i casinot och spelade lite.

Nu är det torsdag och vi tänkte ta oss upp längs strippen och kolla lite på de stora casinona som ligger där, typ Bellagio, Venetian, Mirage m.fl.

Får se när nästa inlägg kommer eftersom man får pynta 15$ + tax för internet i 24 timmar här och vi sitter ju inte här och surfar på dagarna om man säger så... Men hoppas alla mår bra därhemma så hörs vi snart igen.

/Peter & Robin