San Francisco

måndag 21 september 2009 San Francisco, Kalifornien, USA

Nu är vi som sagt i SF. Och man kan ju säga att när man e här så förstår man verkligen att det är gay capital of the world... Höjdpunkten igår var när vi satt och käkade middag och det glider in en snubbe av asiatiskt ursprung med en helt absurg "man-bag" och en leksakshäst (modell gosedjur) i bröstfickan på sin skjorta !!! Nån minut senare kom hans sällskap. En till ung asiat och två medelålders män... Vi trodde fan vi skulle garva ihjäl oss...

Sedan tog vi en sväng på stan men många ställen var antinen överfulla och hade jätteköer på utsidan eller så var det en överväldigande majoritet män där inne... blev tillslut öl på ett litet ställe innan vi drog oss hem igen.

Idag började vi med en promenad ner mot Golden gate bron bara för att märka att den inte finns!!! Det var bara ett stort moln där den skulle vara... Så den fick vi inga bilder på, får försöka imorgon igen. Vi promenerade vidare längs Fisherman wharf och kollade läget. Tog oss till slut fram till pier 33 och fick köpt biljetter till en Alcatraz-utflykt imorgon.

Gick sedan till pier 39, där det ligger en masas restauranger och butiker. Satte oss på Hard Rock och käkade riktigt stygg mat. En löjligt stor nachotallrik som förrätt och sedan burgare till mig och ribs till Robin. Sedan en sväng bland ställena där vi bl.a. hittade Bubba Gump shrimp !! Sedan såg vi en löjligt stor samling sjölejon som låg och glassade i solen.

Nu laddar vi för utflykten till Alcatraz imorgon. Ska bli riktigt coolt att se. Hoppas bara man får komma av ön och inte blir fast där...