19 mil kvar

måndag 21 september 2009 Burgos, Kastilien och León, Spanien

tja,

efter leon sa har jag knattat pa ratt bra, har val gatt 12 mil de senaste 4 dagarna, sa nu ar det bara 19 ca kvar... och det kanns ratt skont, vi ar aterigen uppe bland berg, och jag tycker mer om att vandra har an pa the plains. visst det var skoj for det var sa annorlunda men... det ar battre att vara uppe i bergen. det ar lite kallare men inte sa farligt, morgonen kan vara lite kylig men dagarna gar bra, har an sa lange haft tur med vadret inga stor regndagar an sa lange.

i forrgar hade jag min langsta dag hittills 37 km, kandes helt ok, bara man tar manga pauser och later det ta sin tid. holly och johannes stannade kvar i bergen igar for de ville besoka en by som tydligen levde i nagon form av kollektivt avskillt fran resten av samhallet. jag gick vidare for jag kande inget sug att besoka den byn. gick vidare och traffade pa irlandskorna och stefan i nasta by... men jag kande mig inte klar med dagen sa jag fortsatte 8 km till innan jag stannade.

det ar nagot speciellt med att vandra en hel dag, jag gar langsammare nu an forut men langre strackor per dag. vilket kanns bra. lite orolig nu for att vi narmar oss staden da det bara ar 10 mil kvar till santiago dar valdigt manga borjar ga bara for att fa sitt bevis pa att det har gjort caminon (10 mil ar minikravet for att fa beviset) sa da kan det bli lite trangt pa albergeuna sa man maste vara dar i tid... men jag tror att jag ar framme i santiago pa sondag, eller mandag.

vete fan om jag vill in i santiago pa en sondag... den dagen verkar vara lite speciell for krista... kanske for mycket folk for min smak.

jag kanner mig reda att komma hem igen, ar nastan forvantansfull, infor att komma hem. caminon har gett mig det jag behovde, tror jag, men jag kan inte riktigt forklara det. sa jag kanner ingen langtan efter att vandra hela vagen ut till finnestera. tror jag aker hem till sundsvall nagon dag innan jag aker till are. forsoker dra ihop lite folk och kanske fira fodelsedagen i sundsvall.... far se

/thomas

Thomas Amren