Two au pairs!

onsdag 23 september 2009 Boston, Massachusetts, USA

Nu är vi två au pairer i huset, Lena anlände i torsdags och ska jobba med mig i två veckor innan jag slutar. Hon är jättetrevlig och det känns bra att hon kommit hit. Däremot börjar det kännas på riktigt nu, jag ska lämna USA och min värdfamilj och mitt liv här, det liv jag byggt upp helt på egen hand, ett riktigt bra liv om jag får säga det själv. Men men, det problemet får jag ta itu med när jag kommer hem. För hem kommer jag! Den 21 oktober 12.45 landar jag på Arlanda, så galet! Emma och jag fick samma flyg hem vilket gör det hemskt mycket enklare. Vi ska mellanlanda på Island också vilket är ganska fränt tycker jag. Så ni som kan och vill får hemskt gärna stå på Arlanda och hälsa oss välkomna hem!

Senaste tiden har jag försökt umgås mycket med familjen, jag har varit med på fotbollsmatcher och restaurangbesök och grillkvällar och haft det hur bra som helst. De är så fantastiskt trevliga och jag kommer sakna dem massor! Barnen går omkring och ger mig en massa kramar hela tiden och säger: We’re gonna miss you so much Marie! Vilket inte direkt gör det enklare… De har dock sagt att de någon gång kommer åka till Sverige och jag vet att jag kommer hälsa på dem någon gång i framtiden.

I helgen har jag försökt visa Lena runt lite, tyvärr blev jag lite småsjuk i lördags och även Lena var lite krasslig så vi har tagit det ganska lugnt. Men vi var i alla fall på bio i fredags, i Burlington Mall i lördags och i Boston i söndags. I måndags och igår har jag försökt visa henne Winchester med omgivning och sen har vi såklart jobbat. Julias alla aktiviteter har börjat igen efter sommaren så det blir mest att vi skjutsar henne till olika saker så det är inte så väldigt jobbigt direkt. På lördag ska vi jobba på kvällen för Carl och Sharon ska ut, hade tänkt ta med mig kidsen på bio, det går någon ny film som man kan se i 3D och det är ju alltid kul! Speciellt när Julia är med för hon brukar sitta och veva med armarna i luften i tron om att hon kan ta på allt i filmen.

Nästa lördag kommer min älskade Emma hit! Hon ska åka buss i en evighet från Washington D.C innan hon anländer till Boston där jag ska hämta upp henne, det ska bli så underbart kul att se henne igen! Att vi sen ska åka till Hawaii gör ju inte saker mindre kul. Och dessutom hem till Sverige också, det är inte långt kvar nu! Jag gör min sista vecka som au pair i USA nästa vecka och det ska bli fruktansvärt skönt men samtidigt lite ledsamt. Mest skönt dock ;) Kommer kännas konstigt att vara tillbaka hemma men åh vad jag ska njuta!