L.A. och Highway 1

torsdag 24 september 2009 Los Angeles, Kalifornien, USA

Hallå på er.

Nu är vi i Los Angeles och bor på ett hotell i Redondo beach.
Fint område med en stor marina. Lite tråkigt att alla ställen här stänger kl 02 bara. Tydligen nån lag här att man inte får servera alkohol efter 02.00 så det är väl ingen som tycker det är värt att ha öppet...

Resan hit gick via den legendariska highway 1. Tyvärr så var det väldigt mycket moln som drog in från havet så det var väldigt dimmigt hela vägen typ... Vilket även syns på korten vi fick taget. Försökte få en bild på golden gate-bron innan vi åkte med, men den var helt inhöljd i dimma även denna gång så det blev (som ni kan se på bild) inget bra kort på den...

Idag har vi inte gjort nåt speciellt förutom varit uppe vid Hollywood-skylten och kollat lite. Efter det åkte vi till Universal studios och käkade på Hard Rock Cafe. Kollade runt lite på de olika ställena där innan vi drog oss hemåt igen.

I morgon bär det av till ett par olika outlets. Får se om man kan hitta nåt skoj... I detta underbara land finns det ju faktiskt ganska gott om schyssta kläder till tjockisar ;-) så nåt ska man nog komma hem med. (Fundade ju ett par LRG-shorts i San Francisco för $21 istället för $56+tax)

Ha det gött så hörs vi snart igen...