Slutspurten...

söndag 27 september 2009 Los Angeles, Kalifornien, USA

Nu börjar det närma sig slutet av denna resan.

I går var vi ute på en liten cykeltur. Hyrde cyklar rakt över gatan här från hotellet och cyklade längs med vattnet hela vägen upp till Santa Monica Pier. Det blev en liten tripp på ca 5 mil. Tur att det inte var så varmt... Eller hur, kändes som att det var 100 grader ute... Gällde att cykla lagom fort så att det fläktade men inte blev för ansträngande att trampa...
Riktigt fin sträcka att cykla dock, små fina hus längs strandkanten och sandstränder som sträckte sig långt både framför och bakom oss.

Idag var vi på ett nöjesfält som heter Six Flags Magic Mountain. När vi parkerade där så visade termometern 108 grader fahrenheit. Så översatt till svenska mått, lite lätt ljummet ;-) eller 42 grader celsius...
Var sjukt långa köer till alla attraktionerna, vi började med en åktur typ kållerado på liseberg men lite större, och blötare... Båda två blev helt dyngblöta, medan vissa andra i båten klarade sig med lite stänk... Orättvist tycker jag, men det var ju iaf lite svalkande...
Eftersom vi tillbringade så mycket tid i köerna så blev det bara åkt 4 grejer på ca 7 timmar... Men så kan det gå ibland... Vi avslutade med en jäkel som hette goliath. Kan ju säga att det var lite mer fart i den än i lisebergsbanan... Trodde fan jag skulle avlida ett tag.

Bilder kommer vid ett senare tillfälle. Är för trött nu och måste börja ladda inför hemresan imorgon...