HAWAIIIII

tisdag 13 oktober 2009 Boston, Massachusetts, USA

Aloha!

We're back! Hawaii var heeelt fantastiskt! Går inte att beskriva med varken ord eller bilder (men om ni vill se bilder i alla fall ligger de på bilddagboken som vanligt). Man måste åka till Hawaii själv för att förstå hur vackert det är.

Vi åkte 11.30 måndag den 5 oktober och efter en mellanlandning i San Fran landade vi i Honolulu, Oahu klockan 19.00 men då får man ju räkna med en liten lätt tidsskillnad på 6 timmar. Och en 12 timmars tidsskillnad från Sverige vilket jag och Emma hade lite svårt att ta in. När klockan var 08.00 på Hawaii var den 20.00 i Sverige, mycket märkligt. Vi var väldigt långt hemifrån, ungefär så långt bort man kunde komma!

Så vad gjorde vi på Oahu? Jo, vi hade två dagar där ungefär eftersom flygen gick så knepigt så första dagen bestämde vi oss för att gå uppför en krater (vi vet knappt vad det är), en liten promenad på 1 timme med en härlig lutning... Väl uppe var det ändå värt mödan för vi hade en underbar utsikt över Honolulu och övriga Oahu.

Följande dag åkte vi till Pearl Harbor och träffade Cale, en gammal man som överlevde attacken. En mycket trevlig karl som blev helt till sig när han hörde att vi var från Sverige! Pearl Harbor var väldigt intressant och vi åkte båt ut till Arizona Memorial där USS Arizona låg på botten. Amazing!

Upp tidigt nästa morgon för nu skulle vi åka till Maui, en annan ö på Hawaii. Vi landade klockan 8 och hade alltså hela dagen på oss att slappa i solen. Aaaah, lovely! Vi bodde på ett heeemskt fint hotell och det kom par efter par som var där på sin smekmånad och det var till och med ett bröllop under tiden vi var där! Hotellet låg precis vid havet och vi hade väl ungefär 30 sekunder från vår dörr till beachen.

På fredagen slappade vi järnet på förmiddagen och sen hyrde vi en bil på eftermiddagen för dagen (natten) efter skulle vi upp klockan 1! Vi skulle upp till Haleakala, världens största sovande vulkan! Varför vi åkte upp dit var för att det ska vara helt underbart vackert att titta på soluppgången där uppe. OCH DET VAR DET! Oh gosh! Vi var ovanför molnen och ja, det går inte att besrkiva. En grabb friade till sin flickvän dessutom!

Lite frukost i bilen och vidare till Twin Falls, två vattenfall varav man kunde bada i den ena! Så självklart gjorde vi det, i ren Hawaiistil! Lovely again!

Övriga dagar njöt vi av solen och havet (har aldrig badat i ett så varmt hav förut) och bara hade det allmänt skönt. En semester var välbehövlig :) Nu har vi en vecka kvar i Boston innan vi åker hem till Sverige igen, mycket märklig känsla. Jag har kommit på vad jag vill ha till frukost första helgen hemma - RISGRYNSGRÖT! Så snälla mamma eller pappa, laga det så får ni en mycket lycklig dotter!