Snart..!

fredag 30 oktober 2009 Falun, Dalarnas län, Sverige

Hej på er!

Det här blir väl sista gången jag kan använda å/ä/ö på ett tag så jag får väl passa på att skriva lite innan jag åker - vilket jag gör om ca 4 timmar. Nu ska jag bara åka och tvätta och tanka bilen (bytte nyss till vinterdäck), handla lite, bädda, vattna blommor, äta lunch, diska och packa handbagaget... Röde undrade om jag var stressad men det är jag absolut inte. Ingen resfeber har jag heller, bara en skön förväntan.

Jag vet att när jag sätter mig på tåget (1:a klass, jag vill börja resan lite lyxigt) och öppnar en öl så kommer det att kännas alldeles underbart. I Sala kliver Torsten på, han var med på min första afrika-tur och är en riktigt hygglig karl på lite över 50. På Arlanda kommer jag att träffa Ida (från Gbg) som också var med på den resan, en kul tjej som har tagit med sig sin kompis Anna (som jag har träffat ett par gånger) istället för sin fästman.

I övrigt så vet jag ingenting om vilka som ska med men ryktet säger att vi inte blir fler än 25 stycken på resan. Om det stämmer så undrar jag om vi måste trängas på en buss, eller om de alltid kör med minst två för säkerhets skull. Inte så kul att bli stående in the middle of nowhere utan reservfordon.

Vi börjar med att flyga till Addis Abeba av någon anledning, det är en viss omväg på väg till Lomé där vi möter bussarna. Vi får ett dygn i Addis och jag ser att det just nu är +24 grader och sol där. I Lomé (Togo) väntas det +32, sol och åska på söndag när vi kommer dit. Bara så att ni vet... ;-)

Nu är det dags att sätta fart, må så gott allihop!
//Adam

Adam Källström