Modem...

måndag 30 november 2009 Dakar, Dakar Region, Senegal

Idag blir det inget långt inlägg, det här internetstället har modem - i en huvudstad! Dessutom sitter inte tangenterna som de ska så man får chansa. Bilder försökte jag lägga upp härom dagen men efter en och en halv timmes jobb kom det ett meddelande på franska och så kom jag inte längre, jag lägger ute dem när jag kommer hem.

Vi har tittat på världens största lermoské i Djenne och så stannat ett par dagar i Bamako innan vi fick två långa bussdagar hit till Dakar. Det här är en förhållandevis modern storstad med riktiga affärer och inte allt för mycket skit på gatorna. Det känns skönt. Härifrån åker halva gänget hem på torsdag morgon så det blir en avskedsfest i morgon. Vi har haft två poliser i bussen som liftade med oss i 4 mil för att komma fram till en olycka med en tankbil som hade vält, det säger en del om fattigdomen i Mali när inte ens polisen har egna bilar.

Allt är fortfarande bra och jag skriver mer när jag hittar en bättre dator/tangentbord.

Sköt om er!

Adam Källström