3 dagar och 2 natter pa segelbaten Matador

tisdag 1 december 2009 Airlie Beach, Queensland, Australien

Efter fem dagars väntande i Airlie Beach var det äntligen dags att kliva på segelbåten som skulle ta oss runt stora barriärrevet. Så fort vi klev på båten fick vi genst hjälpa till att hissa seglen och sedan bara sätta oss vid relingen och njuta. Efter en stund lade vi till mellan två öar (Hook island och Whitsunday island) för att snorkla.

Andra dagen steg vi upp tidigt för att bege oss till Whithaven beach, den plats som alla pratar om och som pryder alla vykort. Tyvärr var det inte som på vykorten då det kryllade av andra turister. Men lika glada var vi för det och tog på oss våra wetsuits och hoppade i vattnet. Man flöt som en kork och aktade sig för stingrays. Eftermiddagen bjöd på lite mer snorkling då vi simmade runt som tokar med vår undervattenskamera...förhoppningsvis fastnade något på bild!
Snorklingen var fantastisk och vi fick se massa färgglada fiskar och koraller. Från båten fick vi även se sköldpaddor och delfin.

Kvällen spenderades barfota på puben på Hook island vars regler var; No shirt, No shoes, No problems!

Sista dagen utfördes ett rescuie mission på en sköldpadda men det visade sig att den bara var lite trött. :) Pga detta blev vi försenade och hann inte med så mycket mer.

Skepp o'hoj!

gosbubblan