Sand, dingos och lite mer sand!

måndag 7 december 2009 Fraser Island, Queensland, Australien

Samling 6.30 för genomgång av bil och annat inför selfdrive på fraser island. Packa allt på taket, fylla på vatten och packa in oss i bilen för att sedan åka iväg. Vi hann bara komma över med färjan till ön när det började läcka goon (bag in box vin), det visade sig sen att en 4L goon hade gått sönder och nu hade vi marinerad isbergssallad, ost, hamburgare och vindruvor...mumma! ;)

Efter någon timmes körning på stranden (the beach is the road) kom vi fram till Lake Wabby där vi tog ett efterlängtat dopp eftersom det var 45min promenad dit i stekhet sand. Efter doppet körde vi vidare dit vi skulle tillbringa natten. Vi var 20 pers i 2 bilar som följdes åt under resan.

Andra dagen begav vi oss mot Lake Mckenzie som var helt underbart! Vattnet var så klart att det kändes som om man badade i en pool och man kunde även dricka vattnet vilket vi inte var sena med att göra pga vattenbrist.

Andra natten spenderades på ett aborigin camp där vi fick se en aboriginshow och bli målade i ansiktet. På ön fanns det dingos som sprang runt så man fick gömma maten ordentligt vilket vårt gäng inte lyckades med så bra då en dingohona hade sniffat sig dit.

Efter showen gick vi ned på stranden för att kolla på stjärnhimlen. Den var helt otrolig, så mycket bättre än cosmonova! Man kunde tydligt se hur himlavalvet krökte sig runt oss och bildade en glob. Fattar ni att vi har lilla karlavagnen upp och ned?! :)

Nu åker vi vidare mot jobben i Bundaberg! Hard work work!

Elin Nygård
Senast aktiv - från Gävle, Gävleborgs län, Sverige