Jul, Nyår, dödshostan och besök

fredag 8 januari 2010 Bagnes, Valais, Schweiz

Den 23 december blev det "scandy x-mas" på wonderbar vilket resulterade i dödshostan från helvetet som såg till att jag var sängliggande hela julen lyssnades på mina fransmän som såg till att jag inte fick en blund i ögonen genom ett teknodunk som måste kommit från samma hemska plats som min hosta.

Mellandagarna spenderades på La Pinte, i väntan på lön, satt jag och min före detta köksmästare och förde ett jävla liv och drack gratis bärs, jag åt ungefär tre kilo bröd.

Nyår firades med surf'n'turf hos magnus, en hel humer var som vi fått från en kompis på en restaurang, lite stekt kossa, ärtor och rödvinsås. Året avslutades med 20 000 personer på Place Central och sen med 200 personer på wonderbar.

På morgonen som följde dök Nils och Katja upp så det blev till att åka upp och åka åka skidor...för första gången sen jag kom ner...

Har skickat iväg jobbansökningar till tusen restauranger och väntar på svar.

Så det är vad jag pysslat med den senaste veckan, imorgon blir det upp igen och sen kolla eposten om jag fått nått jobb.

Upptäckte till min förtjusning att min slapphöst hade resulterat i rätt många timmar så nu har jag lite mer pengar så det verkar som jag stannar till i alla fall slutet på februari början på mars om det inte dycker upp något jobb.

Man tackar och bockar för julklapparna, sillen och glöggen kom igår och den var inte dålig, men tullen hade vart inne och tagit en kik såg jag. Strumporna måste ett av dom skönaste paren jag någonsin haft på mina båtar, tackar och bockar igen.

Nu blir det lite film och pasta och så vidare

Puss kram sej
God jul och gott nytt år samt trevlig fortsättning

Henric Nienhuysen
Senast aktiv - från Wanaka, Otago, Nya Zeeland