Avsked och nya resmal

torsdag 21 januari 2010 Thiruvananthapuram, Kerala, Indien

Det blev ett lite vemodigt avsked av Mans, Selina och Jake igar kvall da de tva hoberna (Lisa+Linn) stod redo med ryggsackarna och reste ivag mot tagstationen. Kanns som att vi fem rest tillsammans jattelange nu, och vi har haft det sa himla fint. Jag tog en sista promenad langs klippvaggen igar kvall da skymningsljuset var helt magiskt. Insop den lugnande atmosfaren, doften av rokelser och musiken fran alla de olika restaurangerna. Varkala ar verkligen ett paradis.

Det tog drygt en timma innan vi var framme i staden Trivandrum och hittade snabbt varat hotell Greenland lodging. Det fraschaste hotellet hittils skulle jag tro, vi fick till och med egen handduk, tval och en apparat att satta i vagguttaget for att halla myggorna borta. Slog oss ned i dubbelsangen och knappte pa tvn ett tag, sag alla de vidriga reklamerna om bla. lotion with whitening effect. Fran precis samma foretag som skapar lotion with tanning effect for oss. Usch for reklam och dess inverkan pa manniskor. Tvn stangde vi av da vi upptackte att det var en riktig skrackfilm vi lag och kikade pa.

Idag var det tankt att vi skulle shoppa lite, men det har verkar inte vara ratt stad. Gick runt lite pa en marknad dar de salde fisk, massa mat och blingblingsmycken av alla dess slag. Satte oss ned i en park och samtalade en stund med en staty av Ghandi. Tog nagra Rikshawturer och satte oss sen har. Det ar stekande hett men livet ar fint. Och jag ar sa glad att jag har Lisa vid min sida.

Ha en fin dag fina manniskor!

Linn Wik
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige