Hårt festande på Bali!

söndag 14 februari 2010 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia

Efter att ha varit nyktra på söndagen tog vi oss upp tidigt på måndagmorgonen för att dyka. Efter tre timmars bilfärd till andra sidan Bali plumsade vi ner i vattnet från stranden. Första dyket tog 40 minuter och vi simmade runt vraket USS Liberty som sjönk under andra världskriget såg även en hel del häftiga fiskar. Andra dyket var mycket häftigare då vi fick simma in igenom vraket, ascoolt ! :) sedan bjöds det på lunch och vi drog oss tillbaka till Kuta.

Efter en lång och tuff dag var tanken att vi skulle hålla oss nyktra men när vi träffade nyanlända svenskar som kom direkt från Australien så bestämde vi oss för att fira deras ankomst med party ! Gott snack. Efter ett par flaskor rom drog hela gänget till nattklubbarna. mycket treeevligt !:)

På Bali lyckades vi också hitta världens bästa bar/lounge, Beer Garden. För 40 svenska kronor fick du dricka precis hur mycket öl du ville mellan 18.00-23.00 himmelriket var funnet. Här spenderade vi resten av vår tid på Bali med ett riktigt härligt Allingsåsgäng.

Vi var dock tvungna att hålla oss nyktra ännu en kväll då vi köpte massa gott och kollade Bad boys i allingsåsarnas lyxhotell med AC och tv. Dagen efter drog hela gänget upp i bergen för att prova på Rafting ( forsränning). Detta var skitskoj! Forsen var 16 Km lång och hade bland annat ett stup på 4 meter sjukt häftigt men läskigt. Blåslagna och trötta var vi tvungna att skynda oss hem för att ölklockan på Beer garden tickade. :) billig öl = många öl.

Sista kvällen hade vi avslutningsmiddag med gänget på en Kubansk resturang vid namn Havanna club, riktigt god mat.
Senare efter beer garden samma kväll hade vi hittat nöjesattraktionen Slingshot som endast Andy och Axel vågade testa. Läskigaste och häftigast någonsin. Mopedresan dit var också ganska spännande:)

Nu är vi tillbaka i Kuala Lumpur för att skaffa förlängt visum till Thailand. Förhoppningsvis hinner vi med nattbussen till Koh Lipe i Thailand imorgonkväll.

p.s Mange var sjuk en vecka på Bali d.s.

Annars mår vi bra och ser fram emot att vara nyktra ett par dagar, ha det bra i kalla Sverige see ya wouldnt wanna be ya hihi :)