AC/DC rockade

onsdag 17 februari 2010 Ballarat, Victoria, Australien

Hej hej hallå dagboken!

Tro det eller ej men vi är fortfarande kvar i Bealiba.
Känns som hemma nu.
Hittar i de flesta skåpen och har börjat lära oss omgivningarna runtomkring.
Inte minst pga av de dagliga promenaderna för Fridas del och Niklas bilkörande för hans del.
Han har nämligen börjat göra lite extra jobb med sina kunskaper som elektriker.
Han har gjort färdigt bla ett skjul för fårklippning.
På fredag ska de klippas och då måste det ju vara ljus!
Kan nog bli en del jobb runtomkring för hans del framöver. Gött!

Frida kollar runt efter jobb och ska förhoppningsvis plocka lite vindruvor nästa vecka. Hade vart kul och se hur det går till.
Undrar om man får dricka gratis vin då?? :)

I helgen var vi och rockade loss i Melbourne.
AC/DC är ute på turne i Australien och givetvis var vi tvunga att gå på deras konsert i deras hemmastad!
Riktigt grymt var det!! Vi och ca 80 000 till gjorde att det tog sin lilla stund om du skulle försöka förflytta dig.

På natten sov vi hos Karen. Fridas kusin Ulriks flickvän.
Hon har precis flyttat in i en modern lägenhet i centrala Melbourne.
Väldigt praktiskt! Vi tog med en Swag (madrass med täcke kudde och tält om du så vill) och sov på hennes fortfarande omöblerade golv.
Sisådär för ryggen men men...
Vi är ju fortfarande unga och starka... Eller nått...

På söndagen åt vi picknick på hennes vardagsrumsgolv.
Väääldigt trevligt.

På vägen hem från Melbourne stannade vi på en rastplats bredvid flygplatsen och spanande in stora flygplan som gick in för landning. Häftigt att se dem på så nära håll.

OS har börjat och tyvärr kan vi inte kolla så mycket på de svenska deltagarna. Inte Australiensarnas största intressanter.
Som väl är finns aftonbladet på inter net så vi kan hålla oss lite uppdaterade.

Har idag börjat kolla runt efter en minibuss.
Har beslutat att stanna här några veckor till och sedan ge oss ut på roadtrip. Troligtvis ut i öknen till Alice Springs. Sedan upp till regnskogen och krokodilerna i Darwin och avsluta med västkusten och dess vackra stränder ner till Perth.
Så ser planen ut nu men den kan alltid ändras...

Frida Och Niklas Gunnarsson Och Sjögren
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige