Dubai och KL

lördag 20 februari 2010 Kuala Lumpur, Federal Territory of Kuala Lumpur, Malaysia

Hej alla dar hemma i kylan!

Vi har det toppen har i KL, men det e varmt, jatte varmt! Dubai var precis lagom for det flaktade ratt bra dar och var typ 25 grader. Det verkar som att mitt inlagg fran Dubai inte gick igenom sa detta far bli en kort sammanfattning av allt vi hunnit med sa har langt.

Resan borjade sadar genom att vi planet forst blev forsenat i starten och nar vi kom fram var det for dimmigt for att landa sa vi fick cirkulera i 2 timmar. Som tur hann vi landa precis innan det va slut pa bransle.

Dubai var toppen, sjukt imponerande byggnader som var sa hoga att man fick ont i nacken. Vi var vid varldens hogsta byggnad Burj Kahlifa bade pa dagen och kvallen. Dar fanns aven en sjukt stor galleria och den finaste fontanen man kan tanka sig. Allt i nya delen av Dubai var utvecklat for att imponera. Vi akte aven pa en busstur och sag Burj Arab (det 7 stjarniga hotellet) och akte up pa en av palm oarna. Vi akte aven pa en desert safari. De korde som galningar pa sanddynor (vissa stora som berg). Jag tyckte det va valdigt vackert i oknen. Sen at vi grillbuffe vid ett lager i oknen och sag pa inhemsk dans. Folket var trevligt och maten bra.

KL ar seriost mycket varmare an Dubai men mycket trevligare an tex Bangkok. Hotellet har e jattelyxigt. Vi slangde oss i poolen med utsikt over petronas twin towers sa fort vi kom till hotellet. I dag har vi varit uppe i tv-tornet och sett pa utiskten over staden samt varit i en orkide och en fjarilspark.

Imorgon aker vi vidare till Pangkor Island for att sola och bada lite efter alla storstader.

Emil har lagt upp bilder pa sin facebook.

Varma halsningar :)
Emil har lagt upp