pappa och Kim!
pappa och Kim!

(Nu ar vi "hemma"!

måndag 22 februari 2010 Guangzhou, Guangdong, Kina

Hej på er!
Det var ett gäng rätt så hispiga men inte det minsta hungriga resenärer som guiden Simon ledsagade in på en restaurang med mat från norra Kina som specialitet.
Vi satte oss kring bordet, helt övertygade om att vi inte skulle kunna äta nästan nånting alls. 8 rätter bars in och vi högg pinnarna i allihop och glömde helt bort vart vi var på väg!
När vi ätit klart sa J, en av papporna, att han genast började svettas igen när han kom i håg vad som skulle hända.

När vi kom in till adoptioncenter var där full ruljans. Där var spanska- och amerikanskafamiljer förutom oss. Full rulle, barnen bars fram på löpande band nästan och vissa grät i höögan sky.
Snippsnappsnut så var det vår grupps tur och det hela skulle verkligen gå undan. Först var B & H i tur, och sen blev det vår.

Nu minns jag inte ens vem som kom i med honom men det finns ju på film. R nappade tag i honom först och sen blev vi nästan fösta till soffan där vi hade våra saker.
Vår lilla kille tog det luugnt, han mumsade på sitt kex och iaktog alla som härjade omkring i salen. Han hade en fin tjock gul dräkt på sej och fina blå tennistossor. Han bara tittade och tittade.
Vi fick ställa frågor till barnhemspersonalen och de berättade att vår lilla K var en naughty boy, very independant och strongwilled! Hur kan det vara möjligt, jag fattar inte!! :)Såvitt vi kan se har han blivit sydd i pannan och i bakhuvudet har han skorv som Simon sa att berodde på vällingen??? Kan det stämma, ni som vet??

Nu har vi lekt sen vi kom hem en halv femtiden, ätit lite och konstaterat att han är förkyld. Det är lilla R hos grannen också, hoppas det går över utan läkarbesök.
Han brukar gå och lägga sej halv 11 på kvällarna vilket ju låter lite annorlunda än vad barnen hemma blir lärda...

Nu är klockan 21.20 och nu blir det bad, då vi ska undersöka hans kropp så vi vet om vi vill ha honom imorgon när vi ska och registera oss.(ironi! :)) Så om vi båda drabbas av galenskap i natt så kan vi lämna tillbaka honom imorgon. Hoppas vi hålls vid sunda vätskor!

Mera nytt imorgon, då kanske vi sett honom gråta också.

Kramar från familjen T