Han kan grata och tjuta i hogan sky ocksa!

tisdag 23 februari 2010 Guangzhou, Guangdong, Kina

Ja en cirka 5 minuter efter att jag slutat skriva fick vi höra honom gråta i högan sky!
Ja det var ju detdär med att bada, inte pop alls. Det slutade så att han satt på en handduk på badrumsgolvet och gallskrek sålänge mamma putsade lite med en tvättlapp. Han är riktigt ordentligt torr i skinnet så vi smörjde lite med egen och en salva som kom med från barnhemmet.
Vi undersökte honom noga och hittade inga andra skavanker så vi beslöt redan igårkväll att behålla honom :)
Han fick välling i pappas famn och började sen absolut gallskrika när vi lade ner honom i spjälsängen. Han slängde sej platt på magen och vi efter... med varsin hand och han slocknade faktiskt, av ren utmattning säkert nästan genast. Jag vaknade en gång i natt av att han skrek och då tryckte han huvudet mot metallspjälorna hårt så jag drog ner honom därifrån... därav det riktiga sårskorvet, resten är nog mjölkskorv.
Enligt schemat skulle han vakna kl.6 men till mors glädje sov han till 8 då vi fick väcka honom för frukost.
Kl. 10 åkte vi tillbaka till adoptionscentret med 4 750 yuan, våra pass, 3 kopior av desamma, ett orginal av inbjudan till Kina och en kopia samt 2 gåvor till de tjänstemän som skulle intervjua och godkänna oss.
K blev lite orolig när vi kom in, han kände säkert igen sej, men började sen koncentrera sej på annat. Det togs familjefoto av oss och sen blev det för pappa att fylla i en massa papper. När han gjort det skulle 11 dokument underskrivas av oss båda. En glad dam skötte om intervju nr 1 där vi bedyrade att ta hand om K och att vi var helt nöjda med honom. Vi såg ett litet berg av presenter bakom skrivbordet och när vi överräckte vår så sa hon "ohh thank you!". Lika var det hos intervjuare nr 2. Han frågade samma frågor utom en och den svarade R fel på och kinnade emot när jag korrigerade honom! :)) Enligt hans mening gifte vi oss 1995 och tjänstemannen tyckte att det varit bättre än 2005. Ett annat par i gänget kunde inte enas om datum och det tyckte han var mycket märkligt.
Man undrar vad de gör med alla presenter?? Salmiaken blir nog grismat tror jag... och vem använder alla Marimekkoservetter och Muminhanddukar? Man kan undra men inte slängs det bort åtminstone.
Vi åt lunch på en lokal restuarang med 700 bord. Det var en massa kringelikrokar och flera kök, en fiskdamm och en liten trädgård och så ett par tusen kineser som åt lunch och nog aldrig sett några blekfisar som vi förut. Vi blev minst sagt uttittade!!
K åt inte mycket men han drack välling som en varg när vi kom hem. Han sov en kvart på eftermiddagen och sen var det färdigt fast han var så trött. Han är såå snorig och vill inte alls dricka något vatten fast han svettas hela tiden. Vi fråga guiden men han ville vänta tills imorgon. Om han är värre då så blir det besök av läkare.
Syster B lyssnade med stetoskopet och tyckte inte att det lät som lunginflammation iallafall.
Mot kvällen gick vi över floden in till en marknad där de säljer allt mellan himmel och jord inom kinesisk medicinkonst.
Torkade sjöhästar, levande småskorpioner och sköldpaddor såg vi och det var väl i princip det enda vi kände igen.
Vi åt middag på Lucy's Bar och sen gick vi hem med en riktigt trött K som blev jätteilsken när vi badade liksom igår och så fick vi en snilleblixt, tänk om han är van med att få flaskan i sängen?! Vi lyfte dit honom och han skrek gav honom flaskan och han gallskrek, men så skvätte lite välling i ansiktet på honom och DÅ håksa han. Sen dess hörs det bara små snark från hans kabinett. Han har fiffiga föräldrar eller hur:)?

Nu börjar det bli dags för oss också att varva ner. Imorgon ska vi till polisen och behöver endast passen med oss! Otroligt! Sen ska vi besöka en park.

Natti natti. Roligt att ni läser och kommenterar!!