En fantastisk o

måndag 1 mars 2010 Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam

Vi har nu varit pa Phu Quoc nastan en vecka och det har inte varit fel. Den ar helt oforstord av turism. Vi bor pa Eden bar som ags av Phuongs farbror och vi blir verkligen bortskamda av alla. Eden ligger precis pa stranden och den ar kilometerlang med alldeles klart (och mycket varmt) vatten.
I tva dagar har vi farit runt pa vespa. On ar i storlek som Gotland men de flesta vagarna bestar av rod sand, dessutom valdigt gropiga sa man ar grann nar man kommer fram. Folke gjorde misstaget att aka i vit t-shirt. Hjalm maste alla ha, att ta av den efter en dag i 35 graders varme finns det inte nagon som langre tror att det finns en mulatt i slakten, inte ens en mycket avlagsen.
Vi har sett bade paradisstrander och sma byar. Nar vi trodde att vi kommit lite fel stannade vi for att fraga efter vagen. De tre gentelmannen var helt oense om var vi befann oss pa kartan. De ville hellre bjuda pa hembrant och luktade ocksa darav. Vi forklarade att i Sverige kor vi nyktra, ja ni vet... Det forstod de sakert!
I gar tog vi det bara lugnt, slappada, badade och fick oljemassage (aven i harbotten!!!). Vi at och drack, har atit mycket fisk och skaldjur och druckit gott vin.
Idag aker vi till Saigon, kanske vi hinner se Calle och Phuong pa flygplatsen innan vi aker vidare till Bangkok och de hem till Sverige.

Christina Och Folke Skredsvik
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand