Sista natten i Hua Hin

söndag 7 mars 2010 Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand

Vi har precis lamnat Anne och Ingvar i en tuk-tuk efter en trevlig kvall. Vi har atit middag tillsammans och kollat runt pa stan. Ulla och Christer sitter pa flyget hem till Sverige, men vi har alla traffats pa bade stranden och haft goa kvallar tillsammans.
Hua Hin ar en valdigt mysig stad. Tidigare har vi sett det som en badort nara Bangkok, sista chansen att bada och sola innan man aker hem. Den har gangen har vi hyrt vespa ett par dagar och fatt se sa mycket mer. Idag akte vi tidigt ut till ett mangrove-trask och gick runt pa sma trabroar. Tyvarr hade vi inte tillrackligt med tid for att aka runt pa floden, men det gor vi nasta gang. Vi kom ocksa till en fiskeby dar vi at lunch med massor av pinfarsk sea-food och tittade pa mandger av torkad blackfisk. Dar ska vi bo nagra natter i framtiden, sen lar val aldrig fisklukten forsvinna. Jattemysigt stalla i alla fall.
Stranderna ar langa och breda, speciellt vid lagvatten. Lite jobbigt med alla kitesurfare (draksurfare) som tranar infor ett stort masterskap med borjan nasta vecka. Tur att man har sin vespa och kan hitta strander man ar nastan ensam om.
I morgon ar det dags att packa ryggsackarna for att avsluta var semester i Bangkok. Tank att tiden gatt sa fort........
Ja du Lena, en resa till London later inte fel, inte fullt sa varmt kanske...
Vi har atit och druckit sa mycket gott, men nu borjar vi prata om den svenska maten, kottfarslimpa med oliver och fetaost, klyftpotatis, tsatsiki och ett glas Retsina, typisk svensk husmanskost m a o.
Puss och kram, nu ses vi valdigt snart.