Koh Lipe och oarna runt omkring

måndag 8 mars 2010 Ko Lipe, Satun, Thailand

Nu har min branna lagt sig och emil har fatt starka tabletter mot sin magsjuka sa nu har vi passat pa att se andra strander pa Lipe och aven varit pa tva strander pa on Adang. Igar var vi med andreas, lina och frida pa snorkelutflykt, vilket var valdigt roligt. Vi sag en hel del spannande fiskar och spenderade nan timme pa en paradisstrand.

Nar vi var ivag sjalva stannade vi en dag vid en strand dar det sag ut som en svensk strand och skog eftersom det var fullt med barrtrad och kottar overallt. Den on akte vi aven tillbaks till med resten av ganget och vi tjejer lag pa stranden och hade det bra medans killarna besteg berg. Jag hade forsokt mig pa det nar vi var dar gangen innan och var darmed fast besluten att inte ge mig upp dar igen.

En annan dag nar vi tog en longtailboat sjalva till en annan del av adang blev vi avslappta pa en helt ode strand dar man automatiskt fick kanslor av att man var tvungen att borja bygga ett robinsonlager for att overleva. Det gjorde vi inte, utan la oss istallet i skuggan efter att ha utforskat stranden och forlorat kampen mot tidvattnet i vart forsok att bygga en damm.

Vi trivs och har det valdigt bra har, men tiden borjar att ta slu och vi vill fortfarande hinna se fler platser, sa imorgon bar det av mot koh muuk.

Bilder fran vara aventyr finns pa emils facebook.

Kram kram

Therese Jonasson