2010-03-21

tisdag 23 mars 2010 Serrekunda, Gambia

Kl. 19.15 i går kväll hämtade Buba oss och vi åkte till CJ:s compound i Kanafing. Vi satte oss i vardagsrummet och pratade. Efter en stund kom hustrun med grönsaker och Chicken Yassa med coscous. Det smakade precis lika gott som förr. Vi kom överens om att nästa gång vi kommer till Gambia, ska vi samla några av GAPD:s medlemmar från förr över en lunch hos CJ.

I rummet fanns det naturligtvis en geckoödla igen, som Buba hjälpte oss att få ut.

Sista hela dagen i Gambia har bjudit på en molnig himmel där solen trängt igenom då och då. Förmodligen är det väl för att vi ska anpassa oss till ett svalare klimat.
Det blev en sista tur på stranden och sedan slöade vi i trädgården. Trädgårdsmästarna kom med en färsk kokosnöt och en av vakterna med en blombukett.

Senare på eftermiddagen kom Buba med brev till Gunilla och Per och brev och present till Johan. Linda kom och sa hej och hade med sig en väska med uppsydda kläder som hon ska sälja i Sverige i sommar.

Bertil Ellvén
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige