Needles - Los Angeles

söndag 23 maj 2010 Los Angeles, Kalifornien, USA

Vaknar vid 08:00-snåret, packar, kollar närliggande affär efter morgonmackor, men tji fick vi. Bara "massa skit"-affär med krims-krams och definitivt inget i frukostväg. Tar fram doggybagen och smackar i oss var sin pizzabit o hotell-kaffe. Mums!!...
Drar vid 09:30 västerut mot L.A. igen. Strax innan Barstow tar vi av på en liten väg som tar oss till Calico, en spökstad som en gång var en blomstrande håla för silver och Borax-brytning. Som mest, på sent 1800-tal, bodde det 1200 pers i hålan. Tillrättalagt, men ändå skoj att se hur det såg ut. Fick gå ner i en liten gruvgång och känna stämningen...
Mkt raka vägar idag, ödsligt, ingen bebyggelse att tala om förrän efter Barstow och närmare L.A. Når hotellet vid 16:15.
Checkar in, packar upp, slappar lite, duschar och går sedan ut för att få en bit mat. Tar en supergod kycklingpaj på ett ställe(Pig & Whistle), på Hollywood Blvd plus en Samuel Adams summer ale. Kikar in på vår live-bar för ytterligare en öl och förhoppningsvis lite musik. Tyvärr drar det ut på tiden innan bandet får färdigt på alla prylarna, så vi tar oss "hemåt". Köper en kopp kaffe på 7-eleven och smuttar på denna på rummet. Har förresten fått samma som rum vi hade här för två veckor sedan! Nästan "hemma"-känsla...nya tag i morgon.