Williams - Needles

lördag 22 maj 2010 Needles, Kalifornien, USA

Upp strax efter sju (trodde att klockan var åtta!!). Går över till Safeway och handlar frukt och några sandwiches för frukost. Tar med (hyfsat gott) kaffe från receptionen och äter våra mackor på rummet.
Lämnar Williams strax efter 09.00 och kör sedan ett antal mil tillbaka på den väg vi kommit tidigare. Lite tråkigt, då vägen är minst sagt enformig här. Stäpplandskap i c:a 15 mil, eller så. Tar paus i Kingman(igen), för dränering o fika.
Ut på vägen igen, mot Needles, California. Vägen även hit ganska enformig. Borde väl stannat för att leta skallerorm...men så blev det inte.
Hittar hotellet redan vid 12:00-tiden (trodde det skulle tagit längre tid). Liten rufflig håla med massor av hotell/motell, men till en början dåligt med matställen. Eftersom vi var sugna, fick det bli en McDonald's (!)igen, nu med en glass till efterrätt. Det fick bli lite relax-tid vid poolen (i halvskugga, för min del).
Kunde inte ansluta till trådlösa nätverket på hotellet pga krypteringsproblem(?), så jag kunde inte söka efter restauranger. Tog fram telefonen och testade och se, det gick alldeles utmärkt. Körde en stund senare, över Coloradofloden, till grannhålan och hittade ett ställe (Hunter's) som verkade OK - 2*pizza- stor (!) och jättegod. Doggybag! Bara en USA-öl, så jag ansåg att jag kunde ta hem bilen till hotellet utan problem. Körde runt lite på vägen tillbaka och plåtade.

Anders Nilsson
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige