Hollywood

tisdag 25 maj 2010 Hollywood, Florida, USA

Sover länge!! Upp först vid 09:00-tiden...då,de. Vaknade dock 06:40 av telefonsamtal...First Card, Nordea, som hade försökt få tag i mig ett par dagar. Jag fick svaret på mitt kreditkortsproblem; någon har använt mit kortnummer till att köpa prylar för bortåt SEK 4.000! F.C. hade därför anat oråd och därefter satt en kreditgräns nästintill SEK 0.- De ville kontrollera så det inte var jag som gjort köpet innan de spärrade kortet, vilket iofs var bra. Nåväl, nu är det spärrat och jag hoppas att mitt återstående Master Card förblir okapat.
Sölar innan vi blir färdiga med frukost. Bestämmer oss för att ta bilen till Santa Monica och alltså ut till havet. Parkering $8 för hela da'n, helt OK! Promenerar runt på den berömda piren ett tag. Kikar lite i turistbutikerna och längst ut på piren får vi syn på en säl i vattnet...den ville tyvärr inte vara still i vattnet, så alltså inga skarpa bilder där. Ska tydligen bli livemusik i kväll, eftersom de riggar spottar och ljud på piren. Filminspelning pågår dessutom, så man rör sig i området "på egen risk" dvs, det fanns risk för att komma med på film.
Pressar en dryg timma på stranden, för att sedan bege oss ut för att leta lunchställe. Går runt ett tag, men inser att det är mkt hotellkomplex och lite restauranger i området, så vi går tillbaka till ruta ett. I närheten av parkerade bilen/piren, fanns ett litet kyffe som heter Big Dean's Cafe'. Tar en bit mat o var sin pilsner.
Klockan hinner bli strax före 16:00 innan vi kom iväg.
Väl hemma, ut och fixar lite 7-eleven-Java och en kaka; sätter oss i solen vid hotellet och har det gott.

Anders Nilsson
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige