Hollywood - Struligt värre

onsdag 26 maj 2010 Hollywood, Florida, USA

Lång promenaddags igen. 6 timmar fram o åter till Farmers Market inkl lunch på Farmer's Daughter. Varmt! På vägen hem sygna på kaffe, men beslutar (som tur är...)att hoppa över detta, då vi nästan är hemma. Köper kaffe hos 7-eleven och tar med. Väl där, vid 16:15-tiden, upptäcker vi att dörrkortet inte fungerar längre! Pratar då med hotellägaren om problemet, som då förklarar att vi inte hade bokat fler nätter. Jag fattade ingenting, men bokade då om för ytterligare en natt. Vi måste ju bo nånstans...Kommer upp på rummet, dricker kaffe och diskuterar det underliga att jag kunnat missa att boka en natt...då jag kommer mig för att kolla avresedatum!!! Vi ska lämna Los Angeles om några timmar! Nu blir det BRÅTTOM! Mairon packar (slänger ner prylarna i resväskorna) och jag går ner för att fjäska med hotellmanagern. Nää inga pengar tillbaka för den just bokade extranatten. För många timmar efter utcheckning (vilket är förståeligt). $80 bortkastat.
Pratar väl med GPS-tanten och slänger oss ut i rusningstrafiken. Många rödljus blir det. Tiden går, varmt är det. Tanka bilen innan återlämning...skulle inte tro det. Trots allt elände når vi Avis parkeringen. Får reda på att det kostar $10/Gallon att fylla upp tanken (alltså över $100!). Killen får höra vår historia och är hygglig och skriver ett belopp på drygt $7. Dessutom skulle vi egentligen betalt extra för ett för sent inlämnande, men det nämndes inget om...puh!
Blir skjutsad till vår teminal och får checkat in bagaget i tid. Sedan visar det sig att gaten ligger väldigt nära, så nu kan vi ta det lugnt. Trodde aldrig det skulle gå. Blir visserligen stoppad i säkerhetskontrollen för två misstänkta objekt i axelväskan. Visade sig att jag glömt plocka ut mina två ölburkar...ställde till en del rabalder hos personalen.
Lyfter något försenat och försöker sover lite; kanske ett par timmar.

Anders Nilsson
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige