Dover - Logan Airport, Boston

måndag 31 maj 2010 Boston, Massachusetts, USA

08:45 upp för att duscha o packa färdigt. Känner av brandrök i luften från storbrand i Quebec i Kanada. Äter lite frukost, tar en liten hundpromenad utmed gatan. Tittar in hos Bill och kikar på hans cyklar.
Tom o jag kikar på vilken väg vi lämpligen tar in till flygplatsen. Kollar även upp flighten, för säkerhets skull. Sitter och mekar lite med GPS'n, så att hon ska göra som jag säger! Sitter på altanen i värmen och har det ganska gott.
Lämnar Peterson's strax efter 14:00. Tankar upp strax innan vi når Boston. Gps'n helt enig med Tom's föreslagna väg, nästan hela vägen. Bara de allra sista kilometrarna som hon får för sig att ta en annan väg. Blev lite förskräckta när vi kom in på diverse små bakgator, men precis innan Logan, så tar hon oss ut till rätt väg...helt OK rutt.
Lämnar in bilen, får med oss alla prylar och Avis-bussen tar oss till terminalen.
Checkar in våra flighter hela vägen till GBG. Kommer smidigt igenom säkerhetskontrollen och går och sätter oss på Wendy's för lite käk.
Planet startar nästan 30min försenat (trafikkaos bakom planet vid Gaten). Drink och lite snacks först, en bra stund senare även nå't som skulle likna middag. Sedan försök till att sova (inget problem för vissa...)

Anders Nilsson
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige